Εκτύπωση

07/05/2018

biblia pelatvn 3 

Στις οθόνες της Εφορίας οι πελάτες σε δέκα κλάδους. Πρόκειται για λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοιχτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Taxisnet.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ... πελατολόγιο ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών για δέκα κλάδους επαγγελμαιιών με υψηλή επικινδυνότατα για φοροδιαφυγή, όπως γιατροί, συνεργεία αυτοκινήτων, φροντιστήρια και ενοικιαζόμενα δωμάτια. Έχοντας διαπιστώσει ότι η κατάργηση των πρόσθετων βιβλίων πελατών από το 2013 άνοιξε μια τεράστια τρύπα φοροδιαφυγής, το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζεται να καθιερώσει ηλεκτρονικά πρόσθετα βιβλία, στα οποία θα καταγράφονται όσοι εισέρχονται στις επαγγελματικές εγκαταστάσεις των επαγγελματιών, προκειμένου στη συνέχεια να εκδίδονται οι προβλεπόμενες αποδείξεις.

Η συγκεκριμένη απόφαση εντάσσεται στον γενικότερο σχεδιασμό του επιτελείου της Καραγεώργη Σερβίας για γενίκευση της χρήσης πληροφορικής στον φορολογικό μηχανισμό, στο πλαίσιο των προσπαθειών για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής αλλά και την ελάφρυνση των επιχειρήσεων από γραφειοκρατικό κόστος συμμόρφωσης με τη φορολογική νομοθεσία.

Με αποκλειστική δήλωσή της στο «Έθνος της Κυριακής» η αρμόδια υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, δίνει το στίγμα του σχεδιασμού του οικονομικού επιτελείου: «Στόχος μας είναι η υποχρεωτική εφαρμογή από 01.01.2020 της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και της ηλεκτρονικής τήρησης βιβλίων και για τον σκοπό αυτό το υπουργείο και η ΑΑΔΕ συνεργαζόμαστε στενά μεταξύ μας αλλά και με τους επιχειρηματικούς φορείς. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, το οποίο θα συμβάλει αποφασιστικά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, περιορίζοντας δραστικά φαινόμενα, όπως η έκδοση πλαστών ή εικονικών τιμολογίων. Στο έργο αυτό θα συμπεριληφθούν και τα ηλεκτρονικά δελτία αποστολής και τα πρόσθετα βιβλία, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Παράλληλα θα επιτρέψει καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων, ενώ θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις στην καθημερινότητα τους και θα μειώσει το γραφειοκρατικό κόστος».

ΤΟ ΝΕΟ ΜΕΤΡΟ Θα επιτρέψει καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων, ενώ θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις στην καθημερινότητά τους και θα μειώσει το γραφειοκρατικό κόστος, τονίζει η Κατερίνα Παηανάτσιου

«ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ»

Τα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή χρησιμοποιούνταν για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στις επαγγελματικές εγκαταστάσεις συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Με την αναγραφή ενός πελάτη σε αυτά καθίσταται ουσιαστικά και υποχρεωτική η έκδοση απόδειξης παροχής υπηρεσιών, δηλαδή η όλη διαδικασία αποτελούσε ένα ανάχωμα στην απόκρυψη εισοδημάτων και τη φοροδιαφυγή. Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία.

Ωστόσο, γενική ομολογία των ελεγκτικών υπηρεσιών στο υπουργείο Οικονομικών είναι ότι η μη ύπαρξη βιβλίου πελατών αποτέλεσε μια διευκόλυνση για όσους δεν εκδίδουν αποδείξεις. Μάλιστα, η πρακτική των επιτόπιων ελέγχων από ελεγκτές της Εφορίας σε επαγγελματίες, όπως γιατροί και συνεργεία, κατά τους οποίους διαπιστωνόταν η παρουσία πολλών πελατών χωρίς να έχουν εκδοθεί αποδείξεις, δεν έφερνε αποτέλεσμα, καθώς ο ελεγχόμενος πρόβαλλε το επιχείρημα ότι «η απόδειξη εκδίδεται με την αποχώρηση του πελάτη».

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, το βιβλίο πελατών θα είναι αυτήν τη φορά σε ηλεκτρονική μορφή. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Taxisnet, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση «δηλώνεται» περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για ιην πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΠΕΛΑΤΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ

Τα πρόσθετα ηλεκτρονικά βιβλία εντάσσονται στον γενικότερο σχεδίασμά του υπουργείου Οικονομικών για την καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση σχεδιάζεται να ξεκινήσει πιλοτικά από τις αρχές του 2019 και, όπως τονίζει η κυρία Παπανάτσιου, καθολικά από το 2020. Πλήρης ηλεκτρονική τιμολόγηση σημαίνει ότι καταργείται η έκδοση τιμολογίων σε φυσική μορφή και με την έκδοση κάθε τιμολογίου σε φυσική μορφή θα ενημερώνεται άμεσα στο Taxis και το σχετικό παραστατικό θα καταχωρίζεται αυτόματα στη μερίδα του εκδότη ως έσοδο και του λήπτη ως επαγγελματική δαπάνη. Με τον τρόπο αυτό θα καταπολεμηθούν οι πρακτικές της έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Στην πρώτη περίπτωση δεν θα είναι εφικτή η έκδοση, διότι εφόσον δηλωθεί ανύπαρκτος Αριθμός Φορολογικού Μητρώου θα «μπλοκάρεται» η διαδικασία, ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα εντοπίζονται συναλλαγές που θα παρουσιάζουν υψηλή επικινδυνότατα για εικονικότητα (π.χ λήψη υπηρεσιών μεγάλης αξίας στο τέλος του φορολογικού έτους).

Εκτός από τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, το ΥΠΟΙΚ προωθεί και την έκδοση ηλεκτρονικών δελτίων αποστολής. 

Άρθρο: "Σε δέκα κλάδους μπαίνει e-βιβλίο για τους πελάτες."

Εφημερίδα: "ΕΘΝΟΣ"

Διαβάστε το άρθρo εδώ