Συνεντεύξεις

synenteyxh mixalh koupka sth dhmokratia 1

 Μιχάλης  Κούπκας: "Η   φορολογική   νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"

rena yfanth ston antena gia tis epitheseis 1

 Ρένα Υφαντή:  "Ζητάμε νομική  κάλυψη και τη  παραδειγματική τιμωρία των δραστών"

athina 984 mixalhs koupkas 1

 Μιχάλης  Κούπκας:  "Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. εδώ και 2,5 χρόνια νομική θωράκιση και αυστηροποίηση ποινικού πλαισίου"

dionyshs georgiopoylos on line skai 2

 Διονύσης  Γεωργιόπουλος:  "Η πολιτεία  οφείλει να μας προστατέψει για να κάνουμε απρόσκοπτα τη δουλειά μας, πριν θρηνήσουμε θύματα."

mixalis koupkas sto SKAI gia thn pyrobolismoys kata eforiakwn sto Bolo 1 Μιχάλης  Κούπκας:  "Δεν αρκούν  οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."

mpamphs kaoykis 4

 Μπάμπης  Καούκης: "Σε  κατάσταση  φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"

mixalis koupkas aoploi sth maxh ths forodiafyghs

 Μιχάλης  Κούπκας: "Οι  εφοριακοί  βγαίνουν για θερινό σαφάρι χωρίς καν χρήματα για τις βενζίνες, άοπλοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής"

Rena Yfanth diamartyria gia misthologikh exomoish 1

 Ρένα Υφαντή:  "Η ανοχή μας  έχει τελειώσει.  Απαιτούμε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τη μισθολογική εξομοίωση ΟΛΩΝ των συναδέλφων"

mixalhs koupkas tv100 synenteyxh gia prophlakismoys 1 Μιχάλης  Κούπκας: "Τι  άλλο πρέπει  να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"

Mixalhs Koupkas Tax Forum 2016 2

 Μιχάλης  Κούπκας: "Αν  είχε εφαρμοστεί  το μέτρο του πλαστικού χρήματος δεν θα χρειαζόταν να ψηφιστεί το συμπληρωματικό μνημόνιο και ο δημοσιονομικός κόφτης"

tragkas georgiopoylos 3 Διονύσης  Γεωργιόπουλος  "H φοροδοτική  ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"

 zdfΜιχάλης  Κούπκας: "Η  φοροδιαφυγή  διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"

 Περισσότερα...

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Όνομα:
Email:

Εφοριακά...

22/10/2015

ellhnika logistika protypa odhgia  

Η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησής και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων της και λαμβάνοντας υπόψη την παράγραφο 2γ του άρθρου 4 του Νόμου 3148/2003 καθώς και τη σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Λογιστικής Τυποποίησης (ΣΛΟΤ), εκδίδει την ακόλουθη Λογιστική Οδηγία του Νόμου 4308/2014. Διευκρινίζεται ότι οι διατάξεις των άρθρων 8 έως 15 του Ν. 4308/2014 δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της ΕΛΤΕ, ενώ οι διατάξεις των άρθρων 1 έως και 7, 30 και 39 παρουσιάζουν άμεσο ενδιαφέρον και από πλευράς φορολογικής διοίκησης. Επισημαίνεται ότι για τα φορολογικά ζητήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων (ΕΛΠ) έχουν ήδη εκδοθεί σχετικές αποφάσεις και εγκύκλιοι από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της Λογιστικής Οδηγίας εδώ

21/10/2015

doy

Σχεδόν έτοιμη είναι η διαμόρφωση του νέου μισθολογίου στο Δημόσιο, το οποίο θα αποσυνδεθεί από το βαθμολόγιο, επιφέροντας σαρωτικές αλλαγές στις μισθολογικές απολαβές των δημοσίων υπαλλήλων. 
Σύμφωνα με το «Έθνος» το ν/σ θα κατατεθεί εντός του Δεκεμβρίου και περιλαμβάνει: 

1. Αποσύνδεση των αυξήσεων από το βαθμολόγιο
Οι μισθολογικές αυξήσεις - όποτε αποφασιστεί να «ξεπαγώσουν» θα αποδίδονται με βάση τα χρόνια προϋπηρεσίας και όχι με βάση τον βαθμό που καταλαμβάνει ένας υπάλληλος. 

Η βαθμολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων που αναμένεται να ξεκινήσει τους επόμενους μήνες θα αφορά μόνο τη δυνατότητα που θα έχουν οι εργαζόμενοι να καταλάβουν θέσεις ευθύνης. 

Για τον λόγο αυτόν, το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α. προετοιμάζει το νέο βαθμολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων που θα εφαρμοστεί εντός του 2016, με την αξιοποίηση μεταβατικών διατάξεων. 

2. Αλλαγή κλιμάκων ανά διετία και τριετία
Για τις κατηγορίες υπαλλήλων ΥΕ και ΔΕ το νέο μισθολόγιο θα προβλέπει 13 μισθολογικά κλιμάκια τα οποία θα αποδίδουν ωριμάνσεις στους βασικούς μισθούς ανά τριετία. 

Αντίστοιχα, για τους υπαλλήλους ΠΕ και ΤΕ το νέο μισθολόγιο θα προβλέπει 19 μισθολογικά κλιμάκια, που θα αποδίδουν αυξήσεις ανά διετία. 

Με τη διαφορά ωρίμανσης των μισθών επιτυγχάνεται το «άνοιγμα της ψαλίδας» μεταξύ προσοντούχων και εργαζομένων με χαμηλότερα προσόντα, που έχουν ζητήσει οι δανειστές. 

3. Διατηρείται στη μείωση του μισθού η προσωπική διαφορά 
Βασικός πυλώνας θα είναι η διατήρηση της προσωπικής διαφοράς στην περίπτωση που με το νέο μισθολόγιο υπάρχει ονομαστική μείωση του βασικού μισθού. 
Ο υπάλληλος θα διατηρεί στις αποδοχές του το πλεονάζον ποσό ως προσωπική διαφορά. 

4. Αύξηση 50 έως 100 Ευρώ στο επίδομα θέσης 
Στη λογική του "ανοίγματος της ψαλίδας" μεταξύ προσοντούχων και μη προσοντούχων υπαλλήλων, που έχουν ζητήσει τα τεχνικά κλιμάκια των εταίρων, συζητείται και η αύξηση κατά 50 - 100 ευρώ των επιδομάτων θέσης ευθύνης, που λαμβάνουν οι Προϊστάμενοι. 

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων υπάρχει και το σενάριο να υπολογίζεται το επίδομα θέσης ευθύνης ως ποσοστό επί του βασικού μισθού, που λαμβάνουν οι υπάλληλοι, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις θέσεις. 

5. Παραμένουν τα τέσσερα επιδόματα
Τα 4 επιδόματα που αποδίδονται στους δημοσίους υπαλλήλους (οικογενειακή παροχή, επίδομα απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών, ανθυγιεινής εργασίας και επίδομα θέσης ευθύνης) παραμένουν ως έχουν.

Επίσης, στόχος της Κυβέρνησης είναι να διατηρήσει τους ίδιους εισαγωγικούς μισθούς που ισχύουν σήμερα, πάνω στους οποίους θα "χτιστεί" το νέο μισθολόγιο.

Με το «πάγωμα» των μισθολογικών και βαθμολογικών εξελίξεων των υπαλλήλων την τελευταία τετραετία, η Κυβέρνηση σχεδιάζει το «ξεπάγωμα» των μισθολογικών ωριμάνσεων οι οποίες όμως αποδεσμεύονται από τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων.

Με αυτόν τον τρόπο, επιδιώκει από τη μία πλευρά να δοθούν έστω μικρές αυξήσεις, κυρίως σε όσους έχουν λίγα χρόνια προϋπηρεσίας, οι οποίες θα κυμαίνονται από 23 - 40 Ευρώ ανά μισθολογικό κλιμάκιο μετά από 4 χρόνια περικοπών στους μισθούς του Δημοσίου, αλλά και «παγώματος» στη βαθμολογική εξέλιξη των εργαζομένων. Από την άλλη, επιδιώκει να ξεκινήσει τη διαδικασία βαθμολογικής εξέλιξης στο Δημόσιο, η οποία όμως δεν θα επηρεάσει το μισθολογικό κόστος. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, με τον νέο νόμο για το μισθολόγιο του Δημοσίου θα γίνει επανακατάταξη όλων των υπαλλήλων με βάση τα χρόνια υπηρεσίας.
Κερδισμένοι θα είναι οι υπάλληλοι που έχουν… κολλήσει στο τελευταίο κλιμάκιο του βαθμού που έχουν καταταχθεί, καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει να αποδώσει τις μισθολογικές ωριμάνσεις που δικαιούνται με βάση το νέο μισθολόγιο.

Για παράδειγμα, υπάλληλος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που έχει προσληφθεί το 2009 και έχει περάσει το διετές δοκιμαστικό στάδιο, σήμερα λαμβάνει ακόμα τον εισαγωγικό μισθό των 1.092 ευρώ. Με το νέο μισθολόγιο ο υπάλληλος θα καταταγεί στο 3ο κλιμάκιο, καθώς θα του αναγνωριστούν πέντε χρόνια προϋπηρεσίας. Εάν οι μισθολογικές ωριμάνσεις κλειδώσουν στο 3% ανά κλιμάκιο, τότε θα λάβει αύξηση 101 ευρώ και βασικό 1.193 ευρώ.

Υπάλληλος τεχνολογικής εκπαίδευσης που το 2012 σταμάτησε στο τελευταίο κλιμάκιο του βαθμού Ε’ με 8 χρόνια προϋπηρεσίας λαμβάνει βασικό μισθό 1.187 ευρώ. Με το νέο μισθολόγιο θα καταταγεί στο 5ο κλιμάκιο και θα λάβει βασικό 1.202 ευρώ. 
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, με το νέο μισθολόγιο οι υπάλληλοι με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας θα δουν τις αποδοχές τους να «παγώνουν» για τα επόμενα χρόνια λόγω της διατήρησης της προσωπικής διαφοράς.

Για παράδειγμα, υπάλληλος πανεπιστημιακής μόρφωσης με 26 χρόνια προϋπηρεσίας ανήκει στο τελευταίο μισθολογικό κλιμάκιο του Γ’ βαθμού και λαμβάνει βασικό 1.719 ευρώ μεικτά. Πλέον θα καταταγεί στο 12ο κλιμάκιο και θα έχει ονομαστικό βασικό μισθό 1.556,93 ευρώ. Οι αποδοχές δεν θα μειωθούν, αφού το ποσό των 163 ευρώ με το οποίο μειώνεται ονομαστικά ο βασικός μισθός θα το λαμβάνει ως προσωπική διαφορά. 
Το ποσό θα συμψηφίζεται τα επόμενα χρόνια με τις ωριμάνσεις, οπότε ο υπάλληλος θα λάβει αύξηση στον μισθό του έπειτα από έξι χρόνια, που θα έχει… εξαφανισθεί η προσωπική διαφορά. 

Έτσι το 2018 που θα ενταχθεί στο κλιμάκιο 13 θα έχει βασικό μισθό 1.603 ευρώ και προσωπική διαφορά 117 ευρώ (163-46 ευρώ) κ.ο.κ. 

Οι νέοι μισθοί

Στους πίνακες που ακολουθούν και η αναπροσαρμογή ανά μισθολογικό κλιμάκιο, με βάση το βασικό σενάριο του νέου μισθολογίου, που επεξεργάζεται η Κυβέρνηση, υπολογίζεται στο 3% του μισθού του προηγούμενου κλιμακίου.

YE

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ

ΜΙΣΘΟΣ 780,00 (ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΣ)

ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΡΙΕΤΙΑΣ

1 803,40 23,40
2 827,50 24,10
3 852,33 24,83
4 877,90 25,57
5 904,23 26,34
6 931,36 27,13
7 959,30 27,94
8 988,08 28,78
9 1.017,72 29,64
10 1.048,25 30,53
11 1.079,70 31,45
12 1.112,09 32,39
13 1.145,46 33,36

ΔΕ

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΜΙΣΘΟΣ 858,00 (ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΣ) ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΡΙΕΤΙΑΣ
1 883,74 25,74
2 910,25 26,51
3 937,56 27,31
4 965,69 28,13
5 994,66 28,97
6 1.024,50 29,84
7 1.055,23 30,73
8 1.086,89 31,66
9 1.119,50 32,61
10 1.153,08 33,58
11 1.187,67 34,59
12 1.223,30 35,63
13 1.260,00 36,70

TE

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΜΙΣΘΟΣ 1.037,00 (ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΣ) ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΡΙΕΤΙΑΣ
1 1.068,11 31,11
2 1.100,15 32,04
3 1.133,16 33,00
4 1.167,15 33,99
5 1.202,17 35,01
6 1.238,23 36,07
7 1.275,38 37,15
8 1.313,64 38,26
9 1.353,05 39,41
10 1.393,64 40,59
11 1.435,45 41,81
12 1.478,51 43,06
13 1.522,87 44,36
14 1.568,56 45,69
15 1.615,61 47,06
16 1.664,08 48,47
17 1.714,00 49,92
18 1.765,42 51,42
19 1.818,39 52,96

ΠΕ

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΜΙΣΘΟΣ 1.092,00 (ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΣ) ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΡΙΕΤΙΑΣ
1 1.124,76 32,76
2 1.158,50 33,74
3 1.193,26 34,76
4 1.229,06 35,80
5 1.265,93 36,87
6 1.303,91 37,98
7 1.343,02 39,12
8 1.383,31 40,29
9 1.424,81 41,50
10 1.467,56 42,74
11 1.511,58 44,03
12 1.556,93 45,35
13 1.603,64 46,71
14 1.651,75 48,11
15 1.701,30 49,55
16 1.752,34 51,04
17 1.804,91 52,57
18 1.859,06 54,15
19 1.914,83 55,77

Πηγή: www.zougla.gr

20/10/2015

paratash paragrafhs

Παρατείνεται κατά ένα έτος η παραγραφή των φορολογικών υποθέσεων σύμφωνα με το άρθρο 22 του Νόμου 4337/2015 στο οποίο ορίζεται ότι:

Άρθρο 22
"Οι προθεσμίες παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου και κάθε άλλης πράξης επιβολής φόρων, τελών, προστίμων ή εισφορών, που λήγουν στις 31.12.2015 παρατείνονται κατά ένα (1) έτος από τη λήξη τους για υποθέσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί (κατά τη δημοσίευση του παρόντος) ή θα εκδοθούν μέχρι τις 31.12.2015 εισαγγελικές παραγγελίες, εντολές ελέγχου, έρευνας ή επεξεργασίας ή εντολές και αιτήματα διερεύνησης από δικαστική ή φορολογική ή ελεγκτική αρχή, καθώς και από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης."
 

Διαβάστε το Νόμο 4337 (ΦΕΚ Α΄129/17-10-2015) "Μέτρα για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθωτικών μεταρρυθμίσεων" εδώ

19/10/2015

katatheseis embasmata 1

Του Γεώργιου Σπ. Ευσταθόπουλου δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω, εξειδικευθείς στο Φορολογικό Δίκαιο

1. Οι προσφάτως εκδοθείσες αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών κατέδειξαν την εκ μέρους του Φορολογικού Ελέγχου εξαιρετικά πλημμελή εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 48 παρ. 3 του Ν. 2238/1994, όπως αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 15 παρ. 3 του Νόμου 3888/2010.

Συγκεκριμένα, δυνάμει της παρ. 3 του άρθρου 15 Ν. 3888/2010 (ΦΕΚ Α 175/30.9.2010) προστέθηκε νέο εδάφιο στην παρ. 3 του άρθρου 48 Ν. 2238/1994, σύμφωνα με το οποίο ορίστηκε ότι:
«Σε προσαύξηση περιουσίας που προέρχεται από άγνωστη ή μη διαρκή ή μη σταθερή πηγή ή αιτία, ο φορολογούμενος μπορεί να κληθεί να αποδείξει είτε την πραγματική πηγή ή αιτία προέλευσης της είτε ότι φορολογείται από άλλες διατάξεις είτε ότι απαλλάσσεται από το φόρο με ειδική διάταξη, προκειμένου αυτό να μην φορολογηθεί ως εισόδημα από υπηρεσίες ελευθερίων επαγγελμάτων της χρήσης κατά την οποία επήλθε η προσαύξηση»

Προς το σκοπό ορθής εφαρμογής της άνω διατάξεως, η Διοίκηση παρείχε διευκρινιστικές οδηγίες με την εκδοθείσα ΠΟΛ.1095/29.4.2011 (παρ. 10), στην οποία προβλέπεται ότι οι διατάξεις του άρθρου 15 Ν. 3888/2010 ισχύουν για υποθέσεις που η προσαύξηση προέκυψε πριν ή μετά τις 30.9.2010 ημερομηνία ψήφισης του νόμου και η έκδοση των καταλογιστικών πράξεων γίνεται μετά τις 30.9.2010.

Με την επίκληση των ανωτέρω διατάξεων, οι Φορολογικές Αρχές διενεργούν Ελέγχους και καταλογίζουν υπέρογκους φόρους και πρόστιμα σε περίπτωση διαπίστωσης πρωτογενών καταθέσεων σε τραπεζικούς λογαριασμούς φορολογουμένων ή διενέργειας εμβασμάτων στο εξωτερικό σε βάθος δεκαετίας, δηλαδή σε οικονομικά έτη προ της δημοσίευσης του άνω νόμου (30.9.2010). Πρόκειται δηλαδή σαφώς για υιοθέτηση και εφαρμογή φορολογικών διατάξεων αναδρομικής ισχύος.

Ωστόσο, ο φορολογικός καταλογισμός φόρων και προστίμων, με την εφαρμογή των άνω διατάξεων για οικονομικά έτη προ του έτους 2010 προσκρούει στο άρθρο 78 παρ. 2 του Συντάγματος, στο οποίο ορίζεται ότι: «Φόρος ή άλλο οποιοδήποτε οικονομικό βάρος δεν μπορεί να επιβληθεί με νόμο αναδρομικής ισχύος που εκτείνεται πέρα από το οικονομικό έτος το προηγούμενο εκείνου κατά το οποίο επιβλήθηκε». Επίσης, σύμφωνα με τις γενικές αρχές του δικαίου (άρθρο 2 ΑΚ) ορίζεται ότι: «ο νόµος ορίζει περί του μέλλοντος και δεν έχει αναδρομική δύναµη»

Η υποστηριζόμενη σταθερά από τις Φορολογικές Αρχές αντίθετη εκδοχή, με την επίκληση της παρ. 10 της ΠΟΛ.1095/29.4.2011, δυνάμει της οποίας ορίζεται ότι οι διατάξεις άρθρου 15 Ν. 3888/2010 ισχύουν για υποθέσεις που η προσαύξηση προέκυψε πριν ή μετά τις 30.9.2010 ημερομηνία ψήφισης του νόμου και η έκδοση των καταλογιστικών πράξεων γίνεται μετά τις 30.9.2010, τυγχάνει απαράδεκτη και για το λόγο ότι δεν είναι δυνατόν να τεθεί κανόνας δικαίου με αναδρομική ισχύ διά διευκρινιστικής οδηγίας της διοίκησης και όχι διά τυπικού νόμου (δηλαδή νόμου που ψηφίζεται από τη Βουλή των Ελλήνων).

Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών έκρινε ότι η προσαύξηση περιουσίας φορολογουμένου που επήλθε μέσω τραπεζικών καταθέσεων από άγνωστη ή μη διαρκή ή μη σταθερή πηγή ή αιτία, εφόσον προέκυψε σε χρόνο που δεν ίσχυε ακόμη η ως άνω διάταξη, δεν υπαγόταν σε φορολόγηση. Με την παραδοχή αυτή, το Δικαστήριο έκρινε πλημμελείς τις σχετικές καταλογιστικές πράξεις φορολογικής αρχής, ως ερειδόμενες σε μη ορθή ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου, και τις ακύρωσε.

2. Επιπροσθέτως, παρατηρείται το φαινόμενο ο Φορολογικός Έλεγχος να καταλογίζει πρόστιμα ΚΒΣ με βάση την άνω διάταξη (περί προσαυξήσεως περιουσίας άρθρου 15 Ν. 3888/2010) εάν ο φορολογούμενος έχει την ατυχία να είναι επιτηδευματίας (π.χ. μη έκδοση φορολογικού παραστατικού για παροχή υπηρεσιών).

Αντιθέτως, εάν ο φορολογούμενος τυγχάνει μη επιτηδευματίας (π.χ. μισθωτός) δεν είναι δυνατή η επιβολή προστίμου ΚΒΣ (ή διαφοράς ΦΠΑ) αλλά μόνο η επιβολή διαφοράς φόρου εισοδήματος.

Τούτο τυγχάνει μη νόμιμο, καθόσον η άνω διάταξη αφορά το φορολογικό αντικείμενο της Φορολογίας Εισοδήματος και όχι του ΚΒΣ, ενόψει και του στενώς ερμηνευτέου των φορολογικών νόμων.

Περαιτέρω, η διά της άνω πρακτικής άνιση μεταχείριση φορολογουμένων (π.χ. επιτηδευματιών σε σχέση με μισθωτούς) προσκρούει σε συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 4 και 5 Σ)
   
3. Επισημαίνεται τέλος ότι εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα είναι η εκ μέρους της Διοίκησης ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων που προβλέπουν τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου.

Συγκεκριμένα, η απαγόρευση της αναδροµικότητας αφορά και την διαδικασία αλλά και την μέθοδο εξεύρεσης της φορολογητέας ύλης.

Ειδικότερα, ο έλεγχος, στα πλαίσια της υπ΄ αυτού εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 15 Ν. 3888/2010, εφαρμόζει τη διάταξη του άρθρου 67Β του ν. 2238/1994, που προστέθηκε µε την παρ. 14 άρθρου 4 του ν. 4038/2012, με την οποία θεσπίστηκαν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, µε το άρθρο δε 37 του ίδιου νόµου, ορίσθηκε ότι ισχύει από τη δηµοσίευση του στο ΦΕΚ (2.2.2012).

Με την παρ. 6 άρθρου 8 του ν. 4110/2013, που ισχύει από τη δημοσίευση του νόµου στο ΦΕΚ (23.1.2013), ορίσθηκε ότι οι διατάξεις του άρθρου 67Β εφαρμόζονται και για όλες τις εκκρεμείς χρήσεις, για τις οποίες υφίσταται φορολογική υποχρέωση.

Με το νόµο 4174/2013, θεσπίστηκε ο νέος Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας, που ετέθη σε ισχύ την 1.1.2014, στο Α' µέρος του οποίου, κεφάλαιο έβδοµο «περί Φορολογικών Ελέγχων», ορίζει και τις µεθόδους εµµέσου προσδιορισµού (άρθρο 27 § 1) της φορολογητέας ύλης, οι οποίες, σύµφωνα µε τις µεταβατικές διατάξεις του άρθρου 66 παρ. 1:
«εφαρμόζονται µε την επιφύλαξη των διατάξεων περί παραγραφής, σε όλες τις χρήσεις για τις οποίες, κατά την θέση σε ισχύ του Κώδικα, δεν έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου, ή έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου, αλλά δεν έχει γίνει έναρξη του ελέγχου».

Με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου και νόµου, παρέχεται στον Γενικό Γραμματέα η νοµοθετική εξουσιοδότηση να καθορίσει, µε απόφασή του, το ειδικότερο περιεχόµενο τεχνικών ελέγχου, τον τρόπο εφαρµογής τους και κάθε σχετικό θέµα για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.

Κατά τη νοµοθετική αυτή εξουσιοδότηση, ο Γενικός Γραμματέας Δηµοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονοµικών, εξέδωσε την Απόφαση ΠΟΛ.1050/17.2.2014 (ΦΕΚ 8474/25.2.2014) και καθόρισε το περιεχόµενο και τον τρόπο εφαρµογής των τεχνικών ελέγχου µε τις µεθόδους του εµµέσου προσδιορισµού, για τον διορθωτικό προσδιορισµό της Φορολογητέας ύλης Φορολογούµενων φυσικών προσώπων.

Ωστόσο, βάσει του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 άρθρου 78 του Συντάγματος:
«το αντικείμενο της φορολογίας, ο φορολογικός συντελεστής, οι απαλλαγές ή εξαιρέσεις από την φορολογία και η απονομή συντάξεων δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο νοµοθετικής εξουσιοδότησης».

Δυστυχώς, διαπιστώνεται ότι όχι µόνο αποτέλεσαν και δη αναδρομικώς αντικείμενο νοµοθετικής εξουσιοδότησης, αλλά και υπερέβη αυτήν ο Γενικός Γραμματέας µε την απόφασή του αυτή, καθόσον τα φορολογητέα εισοδήματα, τα ακαθάριστα έσοδα, οι εκροές και τα φορολογητέα κέρδη δεν προσδιορίζονται βάσει των γενικά παραδεκτών αρχών και τεχνικών της ελεγκτικής που αναφέρονται στην παρ. 1 άρθρου 27 του ν. 4174/2013, όπως µέχρι τώρα εφαρµόζοντο οι αρχές και τεχνικές αλλά κατ' απόκλιση απ' αυτές.

Με τον έµµεσο αυτόν τρόπο ελέγχου των καταθέσεων, ουσιαστικά επιβάλλεται αναδροµική φορολογία µε νέο αυτής αντικείμενο, αυτό των καταθέσεων που τουλάχιστον σε ορισμένες περιπτώσεις προέρχονται από αποταµιεύσεις µιας ζωής.

Μάλιστα, η ΠΟΛ.1050/17.2.2014 και πάλι καθ' υπέρβαση της νοµοθετικής εξουσιοδότησης και παντελώς αυθαίρετα, όρισε στο τελευταίο εδάφιο του άρθρου 7 ότι:
«το ύψος των δηλούμενων καταθέσεων και µετρητών κατά την έναρξη της πρώτης ελεγχόμενης χρήσης, προκειμένου να γίνει δεκτό, σε καµία περίπτωση δεν µπορεί να υπερβαίνει το πραγματικό διαθέσιµο κεφάλαιο προηγούμενων ετών, όπως αυτό προσδιορίζεται µε βάση τα δεδομένα των υποβληθεισών δηλώσεων φορολογίας εισοδήµατος, ή από στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η ελεγκτική υπηρεσία».

Δηλαδή, το κεφάλαιο από τις οικονομίες ετών, θα έπρεπε να το είχαµε δηλώσει στη φορολογική αρχή για να είναι στην διάθεσή της (παρόλο ότι δεν υπήρχε η σχετική προς τούτο υποχρέωση), προκειμένου να µην υπαχθεί εκ νέου σε φορολογία, κατά παράβαση της αρχής της χρηστής διοίκησης, ως και της αρχής περί αποδεικτικών µέσων και βάρους απόδειξης του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας και Διαδικασίας.

Πηγή: www.taxheaven.gr

15/10/2015

dhmosio

Οκτώβριος

  • Νέο ενιαίο μισθολόγιο με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2016. Στο νέο μισθολόγιο θα καθοριστούν οι βασικές παράμετροι με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, με βάση τους συμφωνηθέντες στόχους για τα μισθολογικά κονδύλια και με συστηματική εφαρμογή σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα.
  • Ευθυγράμμιση των μη μισθολογικών παροχών, όπως οι ημερήσιες αποζημιώσεις, οι δαπάνες ταξιδιού και άλλα επιδόματα, με τις καλύτερες πρακτικές που ισχύουν στην ΕΕ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2016.

  • Επανεξέταση και σταδιακή εφαρμογή της νομοθεσίας για την επιλογή διευθυντικών στελεχών. Η επιλογή διευθυντικών στελεχών θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2016, με επιλογή γενικών διευθυντών έως τον Δεκέμβριο του 2015 και διευθυντών έως τον Μάιο του 2016.

  • Καθορισμός, εντός της νέας μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής, των ανώτατων ορίων για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο Δημόσιο, ώστε να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ κατά την περίοδο 2016-2019. Γι’ αυτό οι αρχές δεσμεύονται να συνεχίσουν τον κανόνα των αποχωρήσεων το 2016, ενώ ο συντελεστής για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί από τη Μεσοπρόθεσμη Δημοσιονομική Στρατηγική που θα εγκριθεί τον Οκτώβριο του 2015. Από κει και πέρα, ο κανόνας των αποχωρήσεων θα αναθεωρείται ετησίως στο πλαίσιο της Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής για τα επόμενα έτη.

 Νοέμβριος

  • Έκδοση όλης της δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης του μισθολογίου έως τον Ιούνιο του 2016 για τον εξορθολογισμό των ειδικών μισθολογίων με ισχύ το 2017.

  • Νομοθέτηση του νέου πλαισίου αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού, με σκοπό την καλλιέργεια ενός πνεύματος επίτευξης αποτελεσμάτων.

 Δεκέμβριος

  • Θέσπιση νέου συστήματος μόνιμης κινητικότητας: Το σύστημα θα προωθήσει τη χρήση της περιγραφής καθηκόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις.

  • Εντοπισμός παράνομων προσλήψεων, ασφαλιστικών μέτρων, πειθαρχικών υποθέσεων και λήψη κατάλληλων μέτρων.

  • Εκπόνηση μακροπρόθεσμου σχεδίου κωδικοποίησης των κυριότερων νομοθεσιών, που θα προταθεί έως τον Μάρτιο του 2016 και θα έχει εφαρμοστεί πλήρως έως τον Ιούνιο του 2018.

  • Πλήρης αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης τεχνικής συνδρομής για εξορθολογισμό των διοικητικών διαδικασιών.

Πηγή: www.zougla.gr

14/10/2015

kinhtikothta

Ερχονται σαρωτικές μετακινήσεις υπαλλήλων στον δημόσιο τομέα ακόμα και με υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού σε τομείς πρώτης προτεραιότητας όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες με τον μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας που ετοιμάζεται να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση. 

Βασικό εργαλείο του μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας θα είναι το Ηλεκτρονικό Μητρώο Υπαλλήλων που θα ενταχθεί στο πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης,το οποίο θα αποτελέσει τη βασική δεξαμενή προσοντούχων υπαλλήλων. Για την κινητικότητα που θα λάβει μόνιμα χαρακτηριστικά στο Δημόσιο θα προβλέπεται η προκήρυξη των κενών θέσεων δύο ή τρεις φορές τον χρόνο με βάση τις ανάγκες των υπηρεσιών και την κάλυψή τους σε εθελοντική βάση από υπαλλήλους των ίδιων ειδικοτήτων που πλεονάζουν στις υπηρεσίες που εργάζονται. Εάν δεν συμπληρωθούν τα κενά με υπαλλήλους από την πρώτη φάση των εθελοντικών μετακινήσεων, τότε θα πραγματοποιούνται υποχρεωτικές μετατάξεις, στο πλαίσιο της «εσωτερικής αγοράς εργασίας» που διαμορφώνεται στο Δημόσιο.

Στόχος του κυβερνητικού σχεδίου για την κινητικότητα που αναμένεται να ξεδιπλωθεί μέχρι τα τέλη του 2016 είναι η αποτύπωση σε ένα λογισμικό, όπου θα είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο, των κενών θέσεων και των πλεονασματικών υπαλλήλων ανά ειδικότητα σε όλο το Δημόσιο με βάση τα συμφωνημένα οργανογράμματα και τους κλάδους των εργαζομένων.

Με την ηλεκτρονική αποτύπωση της ακτινογραφίας των υπαλλήλων του Δημοσίου στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης υποστηρίζουν ότι θα γίνονται «αυτόματα» οι καλύψεις των κενών ειδικοτήτων, ενώ θα υπάρχει εικόνα στη δημόσια διοίκηση για τις ειδικότητες που θα χρειαστεί ο κρατικός μηχανισμός σε βάθος τριετίας προκειμένου να γίνει καλύτερος προγραμματισμός προσλήψεων.

Για τον σκοπό αυτόν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης εξετάζει τις καλές πρακτικές από άλλες χώρες και συνεργάζεται με τεχνοκράτες από τις διοικήσεων ευρωπαϊκών κρατών για την ολοκλήρωση του μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», ο μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας θα εφαρμοστεί σε επτά βήματα που είναι τα ακόλουθα:

1. Ολοκλήρωση οργανογραμμάτων και περιγραμμάτων θέσεων εργασίας σε όλο το Δημόσιο
Το επόμενο χρονικό διάστημα μέχρι τα τέλη του έτους θα ολοκληρωθούν τα οργανογράμματα σε όλα τα υπουργεία και τους φορείς του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα, μεταξύ των οποίων και στους δήμους, προκειμένου να αποτελέσουν τη βάση πάνω στην οποία θα ξεκινήσει ο μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας για την κάλυψη όλων των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό. Σε αυτό το πλαίσιο θα διαμορφωθούν και τα περιγράμματα θέσεων εργασίας για όλο το προσωπικό όπου θα περιγράφονται οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα που απορρέουν από τη θέση και την ειδικότητά τους. Με βάση τα νέα οργανογράμματα θα καταγραφούν οι ανάγκες και τα πλεονάσματα σε ανθρώπινο δυναμικό σε όλο το Δημόσιο.

2. Επιτελικό κράτος
Τα νέα οργανογράμματα θα προβλέπουν μεταφορά αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος στην περιφερειακή διοίκηση, με μεταφορά και του απαραίτητου προσωπικού, αρμοδιοτήτων που αφορούν την εξυπηρέτηση των πολιτών. Τα υπουργεία θα διατηρήσουν κυρίως τον επιτελικό τους ρόλο, ενώ υπηρεσίες «πρώτης γραμμής» για την εξυπηρέτηση των πολιτών θα μεταφερθούν στις αποκεντρωμένες κρατικές διοικήσεις στις περιφέρειες και στους δήμους. Η διαδικασία αυτή θα αποτελέσει το δεύτερο κύμα αποκέντρωσης μετά τον «Καλλικράτη» και θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο για την αναμόρφωση των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης που προετοιμάζει το υπουργείο Εσωτερικών.

3. Συγχώνευση και κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων
Με προφανή στόχο να διευκολυνθεί η εσωτερική κινητικότητα των υπαλλήλων, μετά τη θεσμοθέτηση του «κρατικού» υπαλλήλου που διευκολύνει τις μετακινήσεις σε όλο το φάσμα του δημόσιου τομέα, αναμένεται να γίνουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις κλάδων και ειδικοτήτων. Για παράδειγμα, οι υπάλληλοι διοικητικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μπορούν να μετακινούνται με μεγαλύτερη ευκολία σε θέσεις πρώτης ανάγκης που αφορούν την εξυπηρέτηση των πολιτών. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν δεκάδες ειδικότητες που δεν αντιστοιχούν σε σημερινές ανάγκες της δημόσιας διοίκησης, όπως για παράδειγμα η ειδικότητα του σταβλίτη σε υπηρεσίες και δήμους της περιφέρειας, αφού δεν υπάρχουν σήμερα δημόσιοι στάβλοι στις περισσότερες περιοχές ή η ειδικότητα του... κομμωτή με την οποία «μπήκαν» στο Δημόσιο κάποιοι υπάλληλοι την προηγούμενη 20ετία σε υπηρεσίες που δεν απαιτούσαν τον συγκεκριμένο κλάδο.

4. Διαμόρφωση του Μητρώου Υπαλλήλων με βάση τα προσόντα και το καθηκοντολόγιο
Το βασικό εργαλείο για τον μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας θα είναι το Μητρώο Υπαλλήλων που θα ψηφιστεί με το πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης μέχρι τα τέλη του Οκτωβρίου. Στο μητρώο θα καταγράφονται τα προσόντα, η ειδικότητα και τα καθήκοντα του υπαλλήλου στη θέση που υπηρετεί με στόχο να «κουμπώνει» στα νέα οργανογράμματα με βάση τις ανάγκες των υπηρεσιών αλλά και να έχει τη δυνατότητα να καλύψει μία κενή θέση που θα δημιουργηθεί στο Δημόσιο με βάση την εμπειρία και τα προσόντα του και να μην αποτελεί «λύση ανάγκης» που πιθανά να χρειάζεται επανεκπαίδευση. Στο Ηλεκτρονικό Μητρώο θα υπάρξει η δεξαμενή των προσοντούχων υπαλλήλων του κρατικού μηχανισμού στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν και καθηγητές πανεπιστημίου. Από τη συγκεκριμένη λίστα θα επιλέγονται οι μόνιμοι γενικοί γραμματείς, αλλά και οι προϊστάμενοι σε όλο το Δημόσιο.

5. Στο Διαδίκτυο θα υπάρχει εφαρμογή που θα παρουσιάζει την «ακτινογραφία» του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο με τα ελλείμματα και τα πλεονάσματα ανά ειδικότητα, βάσει των οργανογραμμάτων που θα έχουν συμφωνηθεί
Στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης περιγράφουν παραστατικά τη λειτουργία μιας τέτοιας εφαρμογής όπως αντίστοιχα των ηλεκτρονικών πινάκων της ΔΕΗ που καταγράφουν την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην επικράτεια. Με μία αντίστοιχη απεικόνιση το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης θα μπορεί να καταγράφει τα κενά και τα πλεονάσματα σε προσωπικό για τις μετακινήσεις, ενώ σε περίπτωση απουσίας πλεοναζόντων υπαλλήλων στη συγκεκριμένη ειδικότητα θα μπορεί να προγραμματίζει τις προσλήψεις νέου προσωπικού χωρίς να υπάρχει η ανάγκη κατάθεσης αιτημάτων από τα υπουργεία και τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Οπως αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, σε αυτή την περίπτωση οι μετακινήσεις που θα πραγματοποιηθούν ακόμα και με υποχρεωτικό χαρακτήρα θα γίνουν με διαφάνεια, αφού θα στηρίζονται πάνω στην κοινή αποδοχή των οργανογραμμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι το 2009 τα οργανογράμματα διαμορφώνονταν ανά υπουργείο και κατέγραφαν σημαντικό αριθμό κενών θέσεων προκειμένου να πραγματοποιηθούν προσλήψεις στο μέλλον. Το 2011 καταργήθηκαν σχεδόν όλες οι κενές οργανικές θέσεις στην προοπτική διαμόρφωσης νέων οριστικών οργανογραμμάτων σε όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου.

6. Εσωτερική προκήρυξη των κενών θέσεων για την κάλυψη των αναγκών σε εθελοντική βάση 
Δύο με τρεις φορές τον χρόνο στη λογική της εσωτερικής αγοράς εργασίας θα δημοσιεύεται διαγωνισμός όπου οι υποψήφιοι θα μπορούν να επιλέγουν 3-5 κενές θέσεις και θα μοριοδοτούνται από το ΑΣΕΠ με βάση αντικειμενικά κριτήρια (πτυχία, προϋπηρεσία, οικογενειακή κατάσταση κ.ά.).

7. Εάν δεν καλυφθούν οι θέσεις, γίνεται υποχρεωτική μετακίνηση προσωπικού κυρίως για θέσεις άμεσης ανάγκης, όπως για παράδειγμα στην Υγεία και την Παιδεία από φορείς που υπάρχουν πλεονάσματα προσωπικού της ίδιας ειδικότητας. Π.χ. για την κάλυψη θέσεων εκπαιδευτικών θα μπορούν να εντοπιστούν άμεσα οι αποσπασμένοι καθηγητές σε άλλες υπηρεσίες και να επιστρέψουν στα σχολεία. Υποχρεωτικές μετακινήσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε περιορισμένη κλίμακα για ειδικότητες πρώτης ανάγκης σε νοσοκομεία από αντίστοιχες υπηρεσίες που υπήρχε πλεόνασμα ή για μικρό χρονικό διάστημα, όπως για παράδειγμα τεχνικοί της ΔΕΗ που μετατάσσονται σε νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες. Από τις υποχρεωτικές μετακινήσεις θα υπάρξει προστασία για συζύγους που εργάζονται στο Δημόσιο προκειμένου να μη δημιουργούνται οικογενειακά προβλήματα, όπως προβλέπει και ο Κώδικας των Δημοσίων Υπαλλήλων.

Πηγή: www.imerisia.gr

top