Συνεντεύξεις

Michalis koupkas synenteyxh TV100 15.02.2018 1

 Μιχάλης  Κούπκας:      "Είμαστε κάθετα    αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."

synenteyxh mixalh koupka sth dhmokratia 1

 Μιχάλης  Κούπκας: "Η   φορολογική   νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"

rena yfanth ston antena gia tis epitheseis 1

 Ρένα Υφαντή:  "Ζητάμε νομική  κάλυψη και τη  παραδειγματική τιμωρία των δραστών"

athina 984 mixalhs koupkas 1

 Μιχάλης  Κούπκας:  "Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. εδώ και 2,5 χρόνια νομική θωράκιση και αυστηροποίηση ποινικού πλαισίου"

dionyshs georgiopoylos on line skai 2

 Διονύσης  Γεωργιόπουλος:  "Η πολιτεία  οφείλει να μας προστατέψει για να κάνουμε απρόσκοπτα τη δουλειά μας, πριν θρηνήσουμε θύματα."

mixalis koupkas sto SKAI gia thn pyrobolismoys kata eforiakwn sto Bolo 1 Μιχάλης  Κούπκας:  "Δεν αρκούν  οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."

mpamphs kaoykis 4

 Μπάμπης  Καούκης: "Σε  κατάσταση  φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"

mixalis koupkas aoploi sth maxh ths forodiafyghs

 Μιχάλης  Κούπκας: "Οι  εφοριακοί  βγαίνουν για θερινό σαφάρι χωρίς καν χρήματα για τις βενζίνες, άοπλοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής"

Rena Yfanth diamartyria gia misthologikh exomoish 1

 Ρένα Υφαντή:  "Η ανοχή μας  έχει τελειώσει.  Απαιτούμε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τη μισθολογική εξομοίωση ΟΛΩΝ των συναδέλφων"

mixalhs koupkas tv100 synenteyxh gia prophlakismoys 1 Μιχάλης  Κούπκας: "Τι  άλλο πρέπει  να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"

Mixalhs Koupkas Tax Forum 2016 2

 Μιχάλης  Κούπκας: "Αν  είχε εφαρμοστεί  το μέτρο του πλαστικού χρήματος δεν θα χρειαζόταν να ψηφιστεί το συμπληρωματικό μνημόνιο και ο δημοσιονομικός κόφτης"

tragkas georgiopoylos 3 Διονύσης  Γεωργιόπουλος  "H φοροδοτική  ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"

 zdfΜιχάλης  Κούπκας: "Η  φοροδιαφυγή  διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"

 Περισσότερα...

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Όνομα:
Email:

Εφοριακά...

09/12/2015

epikyrwmena antigrafa

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΩΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
(άρθρο 1 ν. 4250/2014 – ΦΕΚ 74/τ.Α΄/26-3-2014)

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1. Ποιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να εφαρμόσουν τη ρύθμιση;

Η ρύθμιση εφαρμόζεται στο Δημόσιο, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα Δικαστήρια όλων των βαθμών, τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, τις δημόσιες επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/2005, καθώς και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α.

ΛΙΣΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝ ΦΟΡΕΩΝ*

*Ο εν λόγω κατάλογος  επικαιροποιείται διαρκώς

2. Πότε άρχισε να ισχύει η ρύθμιση;
Από τη δημοσίευσή του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή από 26-3-2014.

3. Σε ποιες συναλλαγές αφορά η ρύθμιση;
Η ρύθμιση αφορά στο σύνολο των συναλλαγών των ενδιαφερομένων με το Δημόσιο και δεν επιφέρει αλλαγές στη μεταξύ των Δημοσίων Υπηρεσιών αλληλογραφία.
(σχετικό έγγραφο: ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/13200/5.6.2014)

4. Η νέα ρύθμιση εφαρμόζεται στις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές;
Ναι, οι Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, όπως το ΑΣΕΠ, υποχρεούνται να εφαρμόσουν τη ρύθμιση.

5. Πώς υποβάλλονται πλέον τα αντίγραφα εγγράφων στους υπόχρεους φορείς;
Έγγραφα εκδοθέντα από τους υπόχρεους φορείς

Οι υπόχρεοι φορείς υποχρεούνται να αποδέχονται, πλέον, τα απλά, ευανάγνωστα αντίγραφα των πρωτοτύπων εγγράφων που έχουν εκδώσει οι υπηρεσίες και φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης ή των ακριβών αντιγράφων τους.

Ιδιωτικά και αλλοδαπά έγγραφα

Οι υπόχρεοι φορείς υποχρεούνται να αποδέχονται, πλέον, τα απλά, ευανάγνωστα αντίγραφα των ιδιωτικών και αλλοδαπών εγγράφων, εφόσον τα έγγραφα αυτά έχουν επικυρωθεί προηγουμένως από δικηγόρο.
Σημειώνεται ότι εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια έκαστης Υπηρεσίας να εφαρμόσει τη νέα ρύθμιση αναλογικά και στα ιδιωτικά ημεδαπά και αλλοδαπά έγγραφα και να κάνει αποδεκτά τα απλά αντίγραφά τους από το πρωτότυπο, χωρίς να έχουν επικυρωθεί προηγουμένως από δικηγόρο. (σχετικό έγγραφο: ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/11932/11-6-2014)

Ιδιωτικά έγγραφα που φέρουν θεώρηση από τους υπόχρεους φορείς

Οι υπόχρεοι φορείς υποχρεούνται να αποδέχονται, πλέον, τα απλά, ευανάγνωστα αντίγραφα από τα πρωτότυπα όσων ιδιωτικών εγγράφων φέρουν θεώρηση από τις υπηρεσίες και τους φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης (λ.χ. άδεια οικοδομής που φέρει θεώρηση από αστυνομική αρχή, απολυτήριο ιδιωτικού λυκείου που έχει θεωρηθεί από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, ιατρική γνωμάτευση ιδιώτη ιατρού που φέρει θεώρηση από αρμόδιο ελεγκτή ιατρό).

6. Ποια έγγραφα δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 4250/2014 και συνεπώς εξακολουθούν να υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο στο πρωτότυπο ή σε επικυρωμένα αντίγραφα;
- Τα έγγραφα που προσκομίζονται για μετάφραση στη Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών εξακολουθούν να υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο στο πρωτότυπο ή σε επικυρωμένα αντίγραφα των εγγράφων αυτών και όχι σε απλά φωτοαντίγραφα. Και τούτο γιατί οι διαδικασίες της συγκεκριμένης Υπηρεσίας απορρέουν, στην πλειονότητά τους, από διεθνείς συμβάσεις και τα εν λόγω έγγραφα υποβάλλονται για χρήση στην αλλοδαπή.     

- Τα έγγραφα που προσκομίζονται για δικαστική χρήση και αποτελούν μέρος του φακέλου της δικογραφίας, δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 4250/2014. Συνεπώς, τα έγγραφα αυτά υποβάλλονται σε πρωτότυπη μορφή ή σε επικυρωμένα αντίγραφα.

- Τα παραστατικά πληρωμής (λ.χ. τιμολόγιο, απόδειξη αγοράς, απόδειξη παροχής υπηρεσιών), που υποβάλλονται από ενδιαφερόμενους δεν εμπίπτουν στις εν λόγω διατάξεις και εξακολουθούν να κατατίθενται, όπως προβλέπουν οι σχετικές ειδικές διατάξεις (λ.χ. Δημόσιο Λογιστικό). [σχετικό έγγραφο: Εγκύκλιος ΔΙΑΔΙΠΥΔ/ΤΣΠΕΑΔ φ.15/οικ.13033/5.5.2015 (ΑΔΑ: ΨΡ6Φ465ΦΘΕ-ΥΚΨ)]

- Τα έγγραφα που υποβάλλονται σε εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (π.χ. Εκκλησία της Ελλάδος, Μητροπόλεις αυτής, Ενορίες μετά των Ενοριακών τους Ναών,  Μονές, Αποστολική Διακονία, Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης και Μητροπόλεις αυτής, κ.α.), εξακολουθούν να υποβάλλονται σε πρωτότυπη μορφή ή σε επικυρωμένα αντίγραφα εγγράφων από τους ενδιαφερόμενους πολίτες, καθώς οι εν λόγω φορείς δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 1 του ν. 4250/2014.
[σχετικό έγγραφο: Εγκύκλιος ΔΙΑΔΙΠΥΔ/ΤΣΠΕΑΔ φ.15/16708/2.7.2015  (ΑΔΑ: 7Ν89465ΦΘΕ-ΠΒΥ])

- Τα Δελτία Ασφαλιστικής Ταυτότητας και Εισφορών (Δ.Α.Τ.Ε.), σύμφωνα με σχετική Γνωμοδότηση (βλ. παρακάτω) υποβάλλονται σε πρωτότυπη μορφή από τους ενδιαφερόμενους κατά τις συναλλαγές τους με το Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ., στις περιπτώσεις που απαιτούνται, ως δικαιολογητικό, όπως πχ. κατάθεση αίτησης για συνταξιοδότηση, προσδιορισμός χρόνου ασφάλισης στο Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. κ.λπ.). Και τούτο διότι, μεταξύ άλλων, ο έλεγχος γνησιότητας των Δ.Α.Τ.Ε. εν γένει, των ενσήμων που έχουν επικολληθεί και των εγγραφών τους είναι νόμιμος και δυνατός μόνο από τις υπηρεσίες του Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ., οι οποίες διαθέτουν ή μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία προς εξακρίβωση της γνησιότητας. Ο δε έλεγχος, ειδικότερα, της γνησιότητας των επικολληθέντων ενσήμων είναι δυνατός μόνο με εξέταση των αντίστοιχων πρωτότυπων Δ.Α.Τ.Ε..
(σχετικό έγγραφο: Η υπ. αρ. 164/2015 Γνωμοδότηση του ΣΤ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), η οποία είναι αναρτημένη στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.ika.gr/gr/infopages/memos/GEN_A12_902_19_8-10-2015.pdf).

7.  Σε ποιες περιπτώσεις οι διοικητικές αρχές και τα ΚΕΠ εξακολουθούν να επικυρώνουν αντίγραφα εγγράφων;
Οι διοικητικές αρχές και τα ΚΕΠ εξακολουθούν να επικυρώνουν αντίγραφα από το πρωτότυπο ή από το ακριβές αντίγραφο της διοικητικής αρχής (όπως ορίζεται στο άρθρο 1 του ν. 2690/1999 (Α΄ 45), που το εξέδωσε, μόνο στην περίπτωση που αυτά υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο σε φορείς που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις της εν λόγω ρύθμισης (λ.χ. πολίτης ζητά την επικύρωση αντιγράφου του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας προκειμένου να το υποβάλει σε:  α. τράπεζα, β.  ιδιωτική εταιρεία, γ. συμβολαιογράφο, δ. εκκλησιαστικά Ν.Π.Δ.Δ., ε. Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, στ. Δικαστήρια (ως μέρος του φακέλου της δικογραφίας).

8. Ενέργειες αρχών και Υπηρεσιών που επικυρώνουν αντίγραφα εγγράφων.
Οι υπάλληλοι των Διοικητικών Αρχών και των ΚΕΠ που έχουν στην αρμοδιότητά τους τη διαδικασία της επικύρωσης αντιγράφων εγγράφων, θα πρέπει να ρωτούν τον ενδιαφερόμενο πού θα υποβάλει το εν λόγω αντίγραφο, προκειμένου, εν συνεχεία, να προβούν στην επικύρωση ή μη του προσκομιζόμενου αντιγράφου, με βάση τη νέα ρύθμιση. Ο υπάλληλος θα αρκείται στην προφορική δήλωση του πολίτη.

9. Επικυρώνεται αντίγραφο εγγράφου όταν ο ενδιαφερόμενος δηλώσει ότι το θέλει για το αρχείο του;
Ο αρμόδιος υπάλληλος δεν θα προβαίνει στην επικύρωση αντιγράφου εγγράφου, στην περίπτωση που ο πολίτης δηλώσει ότι το «θέλει για το αρχείο του».

10. Διακίνηση εγγράφων με τηλεομοιοτυπία.  
Τα έγγραφα τα οποία διακινούνται με τηλεομοιοτυπία μεταξύ των Υπηρεσιών του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, πλέον δεν επικυρώνονται από τον εξουσιοδοτημένο υπάλληλο της Υπηρεσίας προς την οποία αποστέλλονται είτε αυτά πρόκειται να χρησιμοποιηθούν από την ίδια την παραλαμβάνουσα Υπηρεσία είτε αυτά πρόκειται να χορηγηθούν στον ενδιαφερόμενο πολίτη, ο οποίος στη συνέχεια θα τα προσκομίσει σε υπηρεσίες και φορείς που υπάγονται στο ρυθμιστικό πεδίο του ν. 4250/2014.

Έγγραφα τα οποία -κατά τα ανωτέρω- διακινούνται με τηλεομοιοτυπία μεταξύ των Υπηρεσιών του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού επικυρώνονται από τον εξουσιοδοτημένο υπάλληλο της Υπηρεσίας προς την οποία αποστέλλονται μόνο στην περίπτωση που αυτά θα χορηγηθούν σε πολίτη, ο οποίος ακολούθως θα τα υποβάλει σε ιδιωτικούς φορείς που δεν εμπίπτουν στους αναφερόμενους στην προαναφερθείσα περίπτωση. (σχετικό έγγραφο: ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.3/11500/13-5-2014)

11. Η νέα ρύθμιση τροποποιεί τις διαδικασίες χορήγησης της επισημείωσης (Apostille) της Σύμβασης της Χάγης ή της προξενικής θεώρησης;
Η νέα ρύθμιση δεν επιφέρει καμία αλλαγή στις διαδικασίες χορήγησης της επισημείωσης (apostille) της Σύμβασης της Χάγης (ν.1497/1984) ή της προξενικής θεώρησης που τίθενται στο πρωτότυπο ή στο ακριβές αντίγραφο είτε των εγγράφων που υποβάλλονται σε φορέα της αλλοδαπής είτε των αλλοδαπών εγγράφων που υποβάλλονται εν συνεχεία στη Χώρα μας.
(σχετικό έγγραφο: ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/11633/16-5-2014)

12. Σε ποιες ενέργειες οφείλει  να προβεί κάθε Υπηρεσία στις περιπτώσεις που διαπιστώνει, κατά τον διενεργηθέντα δειγματοληπτικό έλεγχο επί των κατατεθειμένων φωτοαντιγράφων, πλαστό έγγραφο;
Εάν διαπιστωθεί κατά τον υποχρεωτικό ή άλλο έλεγχο ότι υποβλήθηκαν αλλοιωμένα φωτοαντίγραφα, εκτός από τις κυρώσεις που προβλέπονται στην παρ. 6 του άρθρου 22 του ν. 1599/86, όπως ισχύει, και που επιβάλλονται στον ενδιαφερόμενο, εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται αυστηρότερα από άλλη ποινική διάταξη, η διοικητική ή άλλη πράξη, για την έκδοση της οποίας υποβλήθηκαν τα φωτοαντίγραφα αυτά, ανακαλείται αμέσως.

Κατόπιν τούτων, η Υπηρεσία οφείλει να διαβιβάζει άμεσα την υπόθεση στην Εισαγγελία του τόπου που αυτή εδρεύει.

08/12/2015

periousiologio

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2016 όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι θα πρέπει να δηλώσουν τα περιουσιακά στοιχεία τους συμπεριλαμβανομένων των αριθμών των τραπεζικών τους λογαριασμών (χωρίς τα ποσά) και των θυρίδων που έχουν μισθώσει σε τράπεζες ( χωρίς το περιεχόμενο τους) με τη δήλωση  Περιουσιολογίου που θα υποβάλουν ηλεκτρονικά. Το περιουσιολόγιο, όπως διευκρινίζεται απο το υπουργείο Οικονομικών, δεν θα αποτελεί βάση επιβολής φόρου.

 

Τα στοιχεία της περιουσιακής κατάστασης του φορολογούμενου που δεν θα περιλαμβάνονται στη δήλωση Περιουσιολογίου θα δεσμεύονται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου οποτεδήποτε και οπουδήποτε εντοπιστούν και θα αποδεσμεύονται, όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του ελέγχου. Επίσης, θα επιβάλλεται χρηματική ποινή, ανάλογη με την αξία του στοιχείου.

 

Αυτό προβλέπεται στο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη δημιουργία του νέου Περιουσιολογίου, η νομοθέτηση του οποίου προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του Δεκεμβρίου. Μεταξύ των προτάσεων που εξετάζονται, απο τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, είναι για τη δήλωση των μετρητών να έχει προηγηθεί υποχρεωτικά η κατάθεσή τους σε τράπεζα. Μετρητά εκτός τραπεζών δεν θα λαμβάνονται υπόψη.

 

Πρόκειται για ρύθμιση η οποία αποτελεί κίνητρο για την επιστροφή στις τράπεζες μετρητών που είχαν αποσυρθεί απο τους καταθέτες τους προηγούμενους μήνες. Η επιστροφή των καταθέσεων αυτών θα δώσει ανάσα στο τραπεζικό σύστημα και κρίνεται απαραίτητη για την ενίσχυση της συμβολής του στη χρηματοδότηση της οικονομίας με δάνεια προς τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Από το 2017 και τα επόμενα έτη, οι μεταβολές της περιουσιακής κατάστασης εξετάζεται να υποβάλλονται τις ίδιες ημερομηνίες με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας.

 

Το Περιουσιολόγιο θα αποσκοπεί στη συγκέντρωση όλων των στοιχείων που αφορούν την κινητή και ακίνητη περιουσία (κάθε μορφής) κάθε φορολογουμένου. Έτσι οι φορολογικές Αρχές θα είναι σε θέση να παρακολουθούν διαχρονικά πώς εξελίσσονται οι αλλαγές στην περιουσιακή κατάσταση των φορολογουμένων και να ελέγχουν στοχευμένα αυτούς που παρουσιάζουν αδικαιολόγητες αποκλίσεις.

 

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών:

   -Το Περιουσιολόγιο θα περιέχει τα περιουσιακά στοιχεία του συνόλου των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, οι οποίες έχουν έδρα την Ελλάδα, καθώς και των φυσικών προσώπων, τα οποία είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας. Το Περιουσιολόγιο είναι ατομικό (ανά ΑΦΜ).

   -Τα περιουσιακά στοιχεία του Περιουσιολογίου αφορούν και αυτά τα οποία βρίσκονται στην αλλοδαπή.

  -Στο Περιουσιολόγιο περιλαμβάνονται ενδεικτικά: Ακίνητα, οχήματα (εκτός από τα μηχανάκια 50cc), εναέρια μέσα μεταφοράς, σκάφη, μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια, εταιρικά μερίδια, εταιρικές μερίδες, συμμετοχές σε επιχειρήσεις με οποιαδήποτε μορφή κ.λπ, κινητά μεγάλης αξίας (αρχικά εφόσον αυτά είναι ασφαλισμένα), δρόμωνες ίππους,τραπεζικούς λογαριασμούς, μίσθωση θυρίδων τραπεζών (όχι το περιεχόμενό τους.

 

Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης θα δημιουργήσει μία ηλεκτρονική εφαρμογή, στην οποία θα εμφανίζονται εκείνα τα στοιχεία του Περιουσιολογίου, που υπάρχουν στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων ή και σε άλλες πηγές (π.χ. Τράπεζες, Χρηματιστήριο κ.λπ.). Τον βασικό κορμό αυτού αποτελεί το Οολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Περιουσιολόγιο (ακινήτων). Η συλλογή των στοιχείων θα αναφέρεται στην 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους.

 

Τα στοιχεία θα λαμβάνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες, και ο φορολογούμενος υποχρεούται να συμπληρώσει συγκεκριμένα πεδία ή και να τροποποιήσει στοιχεία που κατά τη γνώμη του δεν απεικονίζονται ορθά (π.χ. ο φορολογούμενος δηλώνει τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού, και η πληροφορία για το ύψος της κατάθεσης λαμβάνεται από το τραπεζικό ίδρυμα).

Πηγή: www.imerisia.gr

07/12/2015

xalidi misythwn

Μετά το μισθολόγιο του Ν.4024/2011, όπου το σύνολο των εργαζομένων έχασε έως και το 50% των αποδοχών του και ταυτόχρονα «πάγωσε» κάθε βαθμολογική ωρίμανση, η νέα συγκυβέρνηση, παρά τις περί του αντιθέτου ανακοινώσεις προωθεί νέο Μισθολόγιο για τη «μονιμοποίηση» επ’ αόριστον της μισθολογικής καθήλωσης.

Εκεί που διέρρεε αυξήσεις στις αποδοχές στο 60% των εργαζομένων στο Δημόσιο, προωθεί την οριζόντια μείωση, σε όλους τους εργαζόμενους, στους καταληκτικούς βαθμούς επιμερίζοντας την απώλεια εισοδήματος στα επί μέρους μισθολογικά κλιμάκια. Την ίδια στιγμή επίσης, η τροποποίηση των ασφαλιστικών εισφορών από 1-1-2017 θα επιφέρει περαιτέρω μείωση των αποδοχών.

Συγκεκριμένα το «νέο» Μισθολόγιο προβλέπει:

1. Επί μακρόν «πάγωμα» των μισθών των Δημοσίων Υπαλλήλων με περισσότερα χρόνια υπηρεσίας.

2. Σημαντική μείωση του ρυθμού αύξησης των ονομαστικών μισθών των υπαλλήλων με λιγότερα χρόνια υπηρεσίας για όλα τα επόμενα χρόνια του εργασιακού τους βίου.

3. «Άνοιγμα της μισθολογικής ψαλίδας» ανάμεσα σε υπαλλήλους με περισσότερα και λιγότερα τυπικά προσόντα.

4. Ακόμα μικρότερες συντάξεις για τους Δημοσίους Υπαλλήλους, συνολικά.

Με βάση αυτό το πλάνο σχεδιάζει η κυβέρνηση να κάνει την επανακατάταξη των Δημοσίων Υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια, προκειμένου να επιτύχει τις μνημονιακές της δεσμεύσεις για μείωση του συνολικού μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο, γεγονός που κατ’ ουσία επιβεβαιώθηκε και στην πρόσφατη συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη.

Το σχέδιο, συγκεκριμένα, περιλαμβάνει:

1. Αλλαγή κλιμακίων ανά διετία και τριετία: Για τις κατηγορίες υπαλλήλων Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Υ.Ε. και Δ.Ε.) το νέο μισθολόγιο θα προβλέπει 13 μισθολογικά κλιμάκια, τα οποία θα αποδίδουν ωριμάνσεις στους βασικούς μισθούς ανά τριετία.

Αντίστοιχα, για τους υπαλλήλους Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Π.Ε. και Τ.Ε.) θα προβλέπει 19 μισθολογικά κλιμάκια που θα αποδίδουν ωριμάνσεις ανά διετία. Με τον τρόπο αυτό ανοίγει ακόμα περισσότερο η «ψαλίδα» μεταξύ εργαζομένων με περισσότερα και λιγότερα τυπικά προσόντα, οδηγώντας σε τραγική συμπίεση των μισθών υπαλλήλων Δ.Ε. και Υ.Ε. κατηγορίας, οι οποίοι κινδυνεύουν, ακόμα κι έπειτα από 40 χρόνια εργασίας, να λαμβάνουν εξευτελιστικούς ονομαστικούς μισθούς.

2. Διατήρηση προσωπικής διαφοράς: Μεγάλοι χαμένοι και οι υπάλληλοι με πολλά χρόνια υπηρεσίας, ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής κατηγορίας, καθώς θα εντάσσονται σε μισθολογικά κλιμάκια, τα οποία θα περιέχουν ονομαστικούς μισθούς σημαντικά μειωμένους σε σχέση με το ποσόν που λαμβάνουν σήμερα. Σε αυτές τις περιπτώσεις η υπερβάλλουσα μείωση θα διατηρείται ως προσωπική διαφορά. Το ποσό θα συμψηφίζεται τα επόμενα χρόνια με τις ωριμάνσεις και συνεπώς αυτή η κατηγορία υπαλλήλων θα δει τις αποδοχές της να «παγώνουν» για πολλά-πολλά χρόνια (η διάρκεια των ετών που θα παραμένουν οι μισθοί αυτοί «παγωμένοι», θα εξαρτηθεί από το τελικό ύψος των ονομαστικών μισθών κάθε κλιμακίου κάθε εκπαιδευτικής κατηγορίας). Αν επιβεβαιωθούν τα όσα έχουν δει ήδη το φως της δημοσιότητας, οι μισθοί αυτών των κατηγοριών μπορεί να παραμείνουν «παγωμένοι» ακόμα και για τα επόμενα 15 χρόνια (!) και παράλληλα θα οδηγούν σε σημαντικά μειωμένες συντάξεις, δεδομένου ότι στον υπολογισμό της σύνταξης δεν λαμβάνεται υπόψη το ποσόν της προσωπικής διαφοράς.

Πηγή: www.news247.gr

03/12/2015

axiloghsh

Σε  δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ». Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Πέμπτη 10/12/2015 και ώρα 12:00. Σημειώνεται ότι τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί και η αιτιολογική έκθεση προκειμένου να διευκολυνθεί περαιτέρω η διαδικασία της διαβούλευσης.

Με το νομοσχέδιο εισάγεται επίσης και η Συμβουλευτική Συνέντευξη προκειμένου να συζητείται η απόδοση του δημοσίου υπαλλήλου με τον εκάστοτε προϊστάμενο του

Αναλυτικά οι σημαντικότερες διατάξεις του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση στο Δημόσιο: 

Έκθεση αξιολόγησης

Η έκθεση αξιολόγησης περιλαμβάνει:

α) Τους τίτλους σπουδών του/της υπαλλήλου, καθώς και τις δραστηριότητες επιμόρφωσης που έλαβαν χώρα κατά το έτος για το οποίο αφορά η αξιολόγηση.

β) Συνοπτική περιγραφή του έργου που επιτελέσθηκε από τον αξιολογούμενο, κατά την περίοδο που αξιολογείται.

γ) Τα στοιχεία της συμβουλευτικής συνέντευξης του άρθρου 19.

δ) Τη βαθμολογία του αξιολογούμενου βάσει των κριτηρίων των επόμενων παραγράφων.

Οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται από τους αρμόδιους αξιολογητές υποχρεωτικά εντός του πρώτου τριμήνου κάθε έτους.

Η προθεσμία  ισχύει και για τους αξιολογητές που απέβαλαν την ιδιότητα τους αυτή πριν από την 31η Μαρτίου λόγω τοποθέτησης, μετάθεσης, μετακίνησης, απόσπασης, μετάταξης ή διορισμού σε άλλη υπηρεσία.

Στην περίπτωση που ο προϊστάμενος άσκησε καθήκοντα για πέντε τουλάχιστον μήνες, αλλά η υπαλληλική σχέση λύθηκε λόγω παραίτησης, λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας ή τριακονταπενταετίας, οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται και υποβάλλονται με μέριμνα της αρμόδιας μονάδας προσωπικού, πριν από την παράδοση των καθηκόντων. Κατ' εξαίρεση, όταν αξιολογητές είναι ο Υπουργός, Αναπληρωτής Υπουργός, Υφυπουργός, Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας, το μονομελές όργανο διοίκησης ή ο πρόεδρος συλλογικού οργάνου διοίκησης ή ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού, Αναπληρωτή Υπουργού ή Υφυπουργού μπορούν να συντάσσουν έκθεση αξιολόγησης και για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών υπηρεσίας και σε περίπτωση που αποχωρήσουν από τη θέση τους, μπορούν να συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης μέχρι και εξήντα (60) ημέρες μετά την αποχώρηση τους.

Σε περίπτωση κένωσης θέσης προϊσταμένου που ενεργεί ως αξιολογητής, εκτός της περίπτωσης παραίτησης, συμπλήρωσης ορίου ηλικίας ή τριακονταπενταετίας, τις εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσει ο νόμιμος αναπληρωτής του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει νόμιμος αναπληρωτής, οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται κατ' εξαίρεση από τον άμεσο προϊστάμενο του αξιολογητή.

Δεν συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης για χρονικό διάστημα μικρότερο των πέντε μηνών.

Αρμόδια για την τήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης είναι η οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού. Σε περίπτωση, κατά την οποία διαπιστώνεται οποιαδήποτε παράλειψη ή πλημμελής ή μη ορθή συμπλήρωση, η έκθεση αξιολόγησης επιστρέφεται από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας διοικητικού ή προσωπικού για σχετική συμπλήρωση ή διόρθωση.

Κάθε έκθεση αξιολόγησης γνωστοποιείται υποχρεωτικά στον υπάλληλο που αφορά, από την αρμόδια υπηρεσία Προσωπικού ή Διοικητικού.

Ο υπάλληλος δικαιούται οποτεδήποτε να ζητεί και να λαμβάνει πλήρη γνώση ή και αντίγραφο των εκθέσεων αξιολόγησής του, από την αρμόδια υπηρεσία Προσωπικού ή Διοικητικού, θέτοντας επί του εντύπου της έκθεσης αξιολόγησης την υπογραφή του και την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε γνώση.

Ο τελικός βαθμός της αξιολόγησης προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμολογιών των δύο αξιολογητών. Στην περίπτωση όπου η απόκλιση μεταξύ των δύο αξιολογητών υπερβαίνει τις είκοσι τέσσερις (24) εκατοστιαίες μονάδες, αρμόδια για τη βαθμολόγηση είναι η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21, στην οποία παραπέμπονται υποχρεωτικά οι σχετικές Εκθέσεις αξιολόγησης.

Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης υπαλλήλων

Τα κριτήρια αξιολόγησης των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών κατατάσσονται στις εξής διακεκριμένες κατηγορίες:

Ι. Γνώση του αντικειμένου ενδιαφέρον και δημιουργικότητα

IΙ. Υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά.

ΙΙΙ. Αποτελεσματικότητα

Κάθε κατηγορία κριτηρίων αναλύεται σε επιμέρους κριτήρια, ως ακολούθως:

ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

1. Διοικητική ικανότητα, επαγγελματική επάρκεια, δυνατότητα εφαρμογής των γνώσεων και της εμπειρίας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του.

2. Ολοκληρωμένη γνώση του διοικητικού έργου του φορέα (Υπουργείου, αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ.)

3. Επίδειξη ενδιαφέροντος, ανάπτυξη δεξιοτήτων και αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων.

4. Πρωτοβουλία, Καινοτομίες (ιδίως: ανάπτυξη δεξιοτήτων, ιεράρχηση προτεραιοτήτων, οργάνωση κινήτρων στους/στις υφιστάμενους/ες, συντονισμός και προγραμματισμός του έργου).

5. Eκπόνηση σχετικών μελετών, άρθρων ή προτάσεων και βράβευση τέτοιων εργασιών.

6. Ανάληψη ευθυνών και ικανότητα άσκησης πολλαπλών καθηκόντων συναφών προς τη φύση της υπηρεσίας. Ιεράρχηση προτεραιοτήτων, συντονισμός και προγραμματισμός του έργου

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Επικοινωνία και άριστη συνεργασία με συνυπηρετούντες στην ίδια ή άλλη υπηρεσιακή μονάδα, υπαλλήλους

Συμπεριφορά προς τους πολίτες σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών τους στα πλαίσια της νομιμότητας.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ποσοτική και ποιοτική εργασιακή απόδοση (ιδίως: διαχείριση κρίσεων, αναβάθμιση εργασιακού περιβάλλοντος, προστιθέμενη αξία διοικητικού έργου)

Βαθμός επίτευξης των στόχων της ατομικής στοχοθεσίας και συμμετοχής στη στοχοθεσία του Τμήματος.

Στο υπ' αριθμ. 8 κριτήριο αξιολογούνται μόνο οι υπάλληλοι που λόγω των αρμοδιοτήτων τους έρχονται σε επικοινωνία με το κοινό. Το υπ' αριθμ. 10 κριτήριο βαθμολογείται, μόνο εφόσον έχουν τεθεί στόχοι για το έτος που αφορά η αξιολόγηση.

Κάθε επί μέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με ένα ακέραιο βαθμό, που κατά την αντικειμενική κρίση αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο. Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100, με ανώτατο βαθμό τον αριθμό 100 και κατώτατο τον αριθμό 0.

Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται οι άριστοι υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν επιδείξει όλως εξαιρετική απόδοση στα καθήκοντα τους. Ως όλως εξαιρετική επίδοση νοείται η προσφορά έργου υψηλού επιπέδου από τον αξιολογούμενο, από το οποίο προέκυψε σημαντικό όφελος για την Υπηρεσία. Για τη βαθμολογία με βαθμό 90 και άνω απαιτείται η κατάθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών στοιχείων και δεδομένων που την στοιχειοθετούν και εξετάζεται υποχρεωτικά από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21.

Με βαθμό από 75 έως 89 βαθμολογούνται οι πολύ επαρκείς υπάλληλοι, οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους, μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα και περιστασιακά μόνο ενδεχομένως να χρειάζονται ελάχιστη υποβοήθηση στο έργο τους.

Με τους βαθμούς 60 έως 74 βαθμολογούνται οι καλοί υπάλληλοι που επιδιώκουν σταθερά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της υπηρεσίας, αλλά υπολείπονται των παραπάνω κριτηρίων.

Με τους βαθμούς 50 έως 59 βαθμολογούνται οι μη ιδιαίτερα επαρκείς υπάλληλοι, οι οποίοι αποδίδουν κάτω του συνηθισμένου μέτρου και μπορεί να χρειάζονται υποβοήθηση στο έργο τους.

Με τους βαθμούς 40 έως 49 βαθμολογούνται οι μέτριοι υπάλληλοι οι οποίοι κατά κανόνα χρειάζονται υποβοήθηση στο έργο τους.

Με τους βαθμούς 25 έως 39 βαθμολογούνται οι ανεπαρκείς υπάλληλοι.

Με τους βαθμούς 1 έως 24 βαθμολογούνται οι ακατάλληλοι για τη συγκεκριμένη Υπηρεσία υπάλληλοι.

Βαθμολογία κάτω του βαθμού εξήντα (60) πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να θεμελιώνεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία και δεδομένα του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, όπως η επιβολή πειθαρχικών ποινών, δυσμενών παρατηρήσεων των προϊσταμένων του ή άλλων αντικειμενικών στοιχείων που να καταδεικνύουν προδήλως μειωμένη ανταπόκριση στα υπηρεσιακά καθήκοντα. Εάν ελλείπουν παρόμοια υποστηρικτικά στοιχεία της δυσμενούς βαθμολογίας, ο υπάλληλος δύναται να ασκήσει ένσταση στην ειδική επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21, κατά τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 20.

α) Το κριτήριο 10 βαθμολογείται ανάλογα με τον βαθμό ανταπόκρισης των υπαλλήλων στη στοχοθεσία του τμήματος και στην ατομική τους στοχοθεσία και απαιτείται πάντοτε ειδική και τεκμηριωμένη αιτιολογία. Πριν από τη βαθμολόγηση του κριτηρίου αυτού προηγείται, υπό την ευθύνη και την προεδρία του οικείου προϊσταμένου Διεύθυνσης, σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος του άρθρου 23 για τη συλλογική αξιολόγηση και ατομική αυτοαξιολόγηση κάθε υπαλλήλου, σε σχέση με τη στοχοθεσία του. Η αυτοαξιολόγηση δεν καταλήγει σε πρόταση βαθμολογίας κάθε υπαλλήλου, αλλά εντοπίζει προβλήματα και επιτεύγματα του τμήματος και λαμβάνεται υπόψη από τον αξιολογητή για την διαμόρφωση της αιτιολογίας της βαθμολογίας του.

β) Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, το εν λόγω κριτήριο δε βαθμολογείται, εφόσον δεν έχει προηγηθεί διαδικασία στοχοθεσίας, σύμφωνα με το νόμο αυτό.

Μετά την οριστικοποίηση των εκθέσεων αξιολόγησης, η αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού γνωστοποιεί την έκθεση αξιολόγησης στον αξιολογούμενο.

Πηγή: www.news247.gr

02/12/2015

prostima

Μετρητά κάτω από το στρώμα άνω των 15.000 ευρώ, καθώς και κοσμήματα κι άλλα πολύτιμα είδη όπως διαμάντια κι άλλoυς πολύτιμους λίθους, θα πρέπει να δηλώσουν μέσω Taxisnet στο πλαίσιο της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) όσοι είναι υπόχρεοι για αυτήν.

 

Αυτό προβλέπει κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών "Τύπος και περιεχόμενο της Δήλωσης Περιουσιακής Κατάστασης και της Δήλωσης Οικονομικών Συμφερόντων - Ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων αυτών" με τα ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ που ορίζει τις λεπτομέρειες εφαρμογής της νέας ηλεκτρονικής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης. 

 

Ειδικότερα, η απόφαση ορίζει:

 

-οι δηλώσεις πόθεν έσχες υποβάλλονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά μέσω Taxisnet με τους σχετικούς κωδικούς που διαθέτει ο φορολογούμενος

 

- Η έναρξη υποβολής των δηλώσεων καθορίζεται για την 1η Ιανουαρίου του 2016

 

- Θα πρέπει να δηλωθούν τα μετρητά που διακρατώνται από τον υπόχρεο εφόσον ξεπερνούν τις 15.000 ευρώ και τα πολύτιμα αντικείμενα εφόσον η συνολική τους αξία ξεπερνά τις 30.000 ευρώ. Τα ποσά αυτά ισχύουν αθροιστικά ανά νοικοκυριό.

 

- Για την διευκόλυνση της συμπλήρωσης της δήλωσης αντλούνται αυτόματα στοιχεία από τις δηλώσεις εισοδήματος (E1 και E9). Να σημειωθεί ότι η διαδικασία αυτή, δηλαδή η υποβολή δήλωσης πόθεν έσχες από βουλευτές, δημοσιογράφους, κρατικούς λειτουργούς κ.α., αποτελεί την πρόβα τζενεράλε για την δημιουργία του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου το οποίο θα πρέπει να συμπληρώσουν όλοι οι φορολογούμενοι.

 

Πηγή : www.capital.gr

top