ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2018

ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!!! H ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ.

afisa gia ekloges yphresiakwn 2018 1

ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ & ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ.

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ

27ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ

27o synedrio POE DOY 1

Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΚΕ

Συνεντεύξεις

koupkas michalis DETH 2018 3

 Μιχάλης  Κούπκας:       "Θέσαμε τα   προβλήματά μας για πολλοστή φορά στην 4ωρη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό"

Michalis koupkas synenteyxh TV100 15.02.2018 1

 Μιχάλης  Κούπκας:      "Είμαστε κάθετα    αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."

synenteyxh mixalh koupka sth dhmokratia 1

 Μιχάλης  Κούπκας: "Η   φορολογική   νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"

rena yfanth ston antena gia tis epitheseis 1

 Ρένα Υφαντή:  "Ζητάμε νομική  κάλυψη και τη  παραδειγματική τιμωρία των δραστών"

athina 984 mixalhs koupkas 1

 Μιχάλης  Κούπκας:  "Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. εδώ και 2,5 χρόνια νομική θωράκιση και αυστηροποίηση ποινικού πλαισίου"

dionyshs georgiopoylos on line skai 2

 Διονύσης  Γεωργιόπουλος:  "Η πολιτεία  οφείλει να μας προστατέψει για να κάνουμε απρόσκοπτα τη δουλειά μας, πριν θρηνήσουμε θύματα."

mixalis koupkas sto SKAI gia thn pyrobolismoys kata eforiakwn sto Bolo 1 Μιχάλης  Κούπκας:  "Δεν αρκούν  οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."

mpamphs kaoykis 4

 Μπάμπης  Καούκης: "Σε  κατάσταση  φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"

mixalis koupkas aoploi sth maxh ths forodiafyghs

 Μιχάλης  Κούπκας: "Οι  εφοριακοί  βγαίνουν για θερινό σαφάρι χωρίς καν χρήματα για τις βενζίνες, άοπλοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής"

Rena Yfanth diamartyria gia misthologikh exomoish 1

 Ρένα Υφαντή:  "Η ανοχή μας  έχει τελειώσει.  Απαιτούμε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τη μισθολογική εξομοίωση ΟΛΩΝ των συναδέλφων"

mixalhs koupkas tv100 synenteyxh gia prophlakismoys 1 Μιχάλης  Κούπκας: "Τι  άλλο πρέπει  να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"

Mixalhs Koupkas Tax Forum 2016 2

 Μιχάλης  Κούπκας: "Αν  είχε εφαρμοστεί  το μέτρο του πλαστικού χρήματος δεν θα χρειαζόταν να ψηφιστεί το συμπληρωματικό μνημόνιο και ο δημοσιονομικός κόφτης"

tragkas georgiopoylos 3 Διονύσης  Γεωργιόπουλος  "H φοροδοτική  ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"

 zdfΜιχάλης  Κούπκας: "Η  φοροδιαφυγή  διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"

 Περισσότερα...

Εφοριακά...

Οι επτά νέες κατηγορίες ασφαλιστικών εισφορών | tanea.gr

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                                                      

Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
Τηλ.: 2103332644
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δευτέρα, 11 Μαΐου 2020

Δελτίο Τύπου

Νέες Υπουργικές Αποφάσεις σχετικά με την επέκταση της ισχύος των μέτρων στήριξης για τον μήνα Μάιο


Τέσσερις νέες Υπουργικές Αποφάσεις, που επεκτείνουν για τον μήνα Μάιο την ισχύ των μέτρων στήριξης προς τις πληττόμενες από την πανδημία επιχειρήσεις, τους εκμισθωτές ακινήτων σε αυτές, καθώς και τους εργαζόμενους, των οποίων η σύμβαση τελεί σε αναστολή, υπέγραψε ο Υφυπουργός Οικονομικών, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος.

Με τις ως άνω αποφάσεις:

1ον. Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών από χρεωστικές δηλώσεις ΦΠΑ που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 μέχρι και την 29/5/2020, των επιχειρήσεων που είχαν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στην Υπουργική Απόφαση.
Ομοίως, παρατείνονται οι προθεσμίες καταβολής βεβαιωμένων οφειλών και των επιχειρήσεων, των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Απόφαση, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020. Για την ίδια κατηγορία επιχειρήσεων αναστέλλεται μέχρι και την 30/9/2020 η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5/2020 οφειλών από χρεωστικές δηλώσεις ΦΠΑ.

2ον. Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών,  των επιχειρήσεων, στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα, που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 έως την 31/5/2020. Από τη ρύθμιση ωφελούνται οι επιχειρήσεις που έχουν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στην Υπουργική Απόφαση, καθώς και οι επιχειρήσεις, των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Υπουργική Απόφαση, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020.
Επισημαίνεται ότι έως την ίδια ημερομηνία παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων για τις ρυθμίσεις/διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής, ενώ αναστέλλεται μέχρι και την 30/9/2020 η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5/2020 οφειλών των ανωτέρω επιχειρήσεων.

3ον. Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. οφειλών, που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 έως και την 31/5/2020, των φυσικών προσώπων που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις που έχουν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στην Υπουργική Απόφαση, καθώς και στις επιχειρήσεις, των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Υπουργική Απόφαση, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020.
Επίσης, αναστέλλεται μέχρι και την 30/9/2020 η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5/2020 οφειλών των ανωτέρω προσώπων.

4ον. Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. οφειλών, που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 έως και την 31/5/2020 των μισθωτών στις επιχειρήσεις που έχουν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στην Υπουργική Απόφαση, καθώς και στις επιχειρήσεις, των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Υπουργική Απόφαση, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά στους μισθωτούς επιχειρήσεων, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή.

Σημειώνεται ότι στο σύνολο των ως άνω περιπτώσεων κατά την καταβολή δεν υπολογίζονται οι τόκοι και οι προσαυξήσεις του χρονικού διαστήματος της αναστολής.

Από τον έλεγχο των φορολογικών βιβλίων για το 2020 προέκυψε η διάθεση προϊόντων σε πάνω από 50 νοσοκομεία στη χώρα, όπως και στρατόπεδα κ.α.

Πολύ μεγάλες ποσότητες κρεάτων που ήταν αλλοιωμένα βρήκαν στελέχη του ΣΔΟΕ και του ΕΦΕΤ στην Αττική σε αποθήκη επιχείρησης χονδρεμπορίου κρέατος στον Πειραιά που προμήθευε σημαντικές δημόσιες δομές στη χώρα.

Συνολικά βρέθηκαν επτά περίπου τόνοι ακατάλληλου για ανθρώπινη κατανάλωση κρέατος οι οποίοι και κατασχέθηκαν.

Από την περαιτέρω επεξεργασία των φορολογικών βιβλίων και στοιχείων της ελεγχόμενης επιχείρησης για το έτος 2020, προέκυψε η διάθεση προϊόντων της, σε πάνω από 50 νοσοκομεία σε όλη την επικράτεια, καθώς επίσης και σε στρατόπεδα, σωφρονιστήρια, δομές φιλοξενίας ανηλίκων, δημοτικές επιχειρήσεις, δομές φιλοξενίας προσφύγων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων κ.λπ.

Το ΣΔΟΕ  έχει ήδη αποστείλει  έγγραφα, για να ενημερώσει τα αρμόδια Υπουργεία Υγείας, Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης και Μετανάστευσης & Ασύλου, καθώς επίσης και τις Περιφερειακές δομές Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας και Ζακύνθου, όσον αφορά τα στοιχεία των εποπτευόμενων φορέων τους που παρέλαβαν προϊόντα από την ελεγχόμενη επιχείρηση μέσα στο 2020, προκειμένου να γίνουν οι σχετικοί έλεγχοι, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η προστασία της δημόσιας υγείας από ενδεχόμενη κατανάλωση ακατάλληλων προϊόντων.

Πιο αναλυτικά, κατασχέθηκαν από τον Ε.Φ.Ε.Τ. τα ακόλουθα είδη:

Πιο αναλυτικά, κατασχέθηκαν από τον ΕΦΕΤ:

1. Μπούτια κοτόπουλου σε 74 πλαστικά τελάρα, βάρους 1.480 kg

2. Κοτόπουλο μπούτια σε 39 τελάρα, βάρους 780 kg

3. Ρολό κρέατος σε 10κιβώτια, βάρους 200 kg

4. Χοιρινό νωπό σε 29 χαρτοκιβώτια με περασμένη ημερομηνία λήξης, βάρους 580 kg

5. Γαλοπούλα σε φέτες σε τέσσερα κιβώτια συνολικού, βάρους 81,50 kg

6. Μπέικον κύβος καπνιστό χωρίς άλλες επισημάνσεις σε ένα κιβώτιο, βάρους 15,5 kg

7. Πάριζα τοστ σνακ σε δύο κιβώτια, βάρους 27,5kg

8. Λουκάνικα σχάρας σε ανοιχτό κιβώτιο

9. Ολόκληρα κοτόπουλα σε μία ανοξείδωτη βούτα άνευ σήμανσης, βάρους 70 kg

10. Λίπος σε 10 κιβώτια, βάρους 180 kg

11. Λίπος χοιρινό σε 2 κιβώτια, βάρους 36 kg

12. Λίπος χοιρινό (pinbeef) σε 7 κιβώτια, βάρους 105 kg

13. Λίπος μοσχαρίσιο Lorev Carnich quality σε 35 κιβώτια, βάρους 700 kg

14. Noυά μοσχαρίσιο σε 3 κιβώτια, βάρους 45 kg

15. Έντερα αρνίσια, βάρους 1,5 kg

16. Μπούτια κοτόπουλου σε 2 κιβώτια, βάρους 30 kg

17. Bacon σε vacuum άνευ σημάνσεων, βάρους 5 kg

18. Κοτόπουλο καλαμάκι άνευ σημάνσεων, 1 kg

19. Πανσέτα χοιρινή, βάρους 5 Kg

20. Μπριζόλες χοιρινές τεσσάρων τεμαχίων 30 kg

21. Πλήρες μίγμα για γαλάκτωμα λίπους-κρέατος με ημερ. λήξης 22/12/2019, βάρους 6,8 kg

22. Γαλοπούλα φέτες χωρίς σημάνσεις σε 4 κιβώτια, βάρους 90 kg

23. Βόειο κρέας με διαφορετικές ενδείξεις στην εξωτερική και εσωτερική συσκευασία με περασμένη ημερομηνία σε 5 κιβώτια, βάρους 150 kg

24. Μπριζόλα λαιμού σε κομμάτια άνευ σημάνσεων, βάρους 15,5 kg

25. Σουβλάκια χοιρινά άνευ σημάνσεων, βάρους 6 kg.

Επίσης δεσμεύτηκαν:

1. Μπέικον κύβος καπνιστό σε 3 κιβώτια, βάρους 46,5 kg

2. Σπάλα χοιρινή σε 80 σακούλες vacuum κατεψυγμένη, βάρους 1.280 kg

3. Μπούτια κοτόπουλο κατεψυγμένα Halal σε 71 κιβώτια, βάρους 497 kg

4. Μπούτια κοτόπουλο Halal σε 22 χαρτοκιβώτια, βάρους 286 kg.

Τι θα ισχύσει τον Μάιο για όσους είναι σε αναστολή εργασίας - Ποιοι δικαιούνται έκπτωση 25% για την εμπρόθεσμη πληρωμή φόρων - Τι προβλέπεται για την άδεια ειδικού σκοπού

Νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα» δημοσιεύτηκε  σε ΦΕΚ τα ξημερώματα του Σαββάτου. 

Εκτός από την διάταξη για την προστασία της πρώτης κατοικίας,  η ΠΝΠ περιέχει διατάξεις που αφορούν σε φορολογικά και εργασιακά θέματα.

Δείτε τα σημαντικότερα: 

Φορολογικές διατάξεις

1-Η έκπτωση 25% στις βεβαιωμένες οφειλές και στις δόσεις οφειλών ρύθμισης για τον μήνα Μάρτιο καλύπτει και τις εμπρόθεσμες πληρωμές που έγιναν από τις 11 Μαρτίου έως 29 Μαρτίου (ήδη ίσχυε για τις πληρωμές που έγιναν 30 και 31 Μαρτίου). Η έκπτωση αυτή θα συμψηφιστεί με οφειλές που οι οποίες έχουν καταληκτικές ημερομηνίες καταβολής μετά από την 1η Ιουνίου 2020.

2-Παρέχεται πίστωση για την καταβολή στις τελωνειακές αρχές του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.), του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.), καθώς και κάθε άλλης σχετικής επιβάρυνσης, που αναλογούν στα ενεργειακά προϊόντα που ακολουθούν: 

α) Βενζίνη με μόλυβδο
- με αριθμό οκτανίων (RON) μικρότερο του 98
-με αριθμό οκτανίων (RON) ίσο ή μεγαλύτερο του 98
β) Βενζίνη χωρίς μόλυβδο
- με αριθμό οκτανίων (ron) μικρότερο του 95
- με αριθμό οκτανίων (ron) ίσο ή μεγαλύτερο του 95, αλλά μικρότερο του 98
- με αριθμό οκτανίων (RON) ίσο ή μεγαλύτερο του 98
γ) Βενζίνη χωρίς μόλυβδο με την προσθήκη ειδικών προσθέτων, που προορίζεται να χρησιμοποιηθεί προσφέρεται προς πώληση ή και χρησιμοποιείται ως ισοδύναμο καύσιμο αντί της μολυβδούχου βενζίνης των κωδικών της Σ.Ο. 2710 12 51 και 2710 12 59
δ) Βενζίνη αεροπλάνων
ε) Ειδικό καύσιμο αεριωθουμένων τύπου βενζίνης
στ) Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) που χρησιμοποιείται ως καύσιμο κινητήρων
ζ) Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) που χρησιμοποιείται ως καύσιμο θέρμανσης
η) Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) που χρησιμοποιείται για χρήσεις άλλες από αυτές που καθορίζονται στις παραπάνω περιπτώσεις στ) και ζ)
θ) Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης (FUEL OIL-Μαζούτ)
ι) Φωτιστικό πετρέλαιο (κηροζίνη), που χρησιμοποιείται ως καύσιμο κινητήρων
ια) Φωτιστικό πετρέλαιο (κηροζίνη), που χρησιμοποιείται ως καύσιμο θέρμανσης
ιβ) Φωτιστικό πετρέλαιο (κηροζίνη), που χρησιμοποιείται για άλλες χρήσεις εκτός από αυτές που καθορίζονται στις παραπάνω περιπτώσεις ι' και ια'
ιγ) Υγραέρια (LPG) που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα κινητήρων
ιδ) Υγραέρια (LPG) και μεθάνιο που χρησιμοποιούνται:
 - ως καύσιμα θέρμανσης και
 - για άλλες χρήσεις
 εκτός από αυτές που καθορίζονται στις περιπτώσεις ιγ' και ιε'
ιε) Υγραέρια (LPG) και μεθάνιο που προορίζονται για βιομηχανική, βιοτεχνική και εμπορική χρήση σε κινητήρες πλην της περίπτωσης ιγ'


3- Στις πληττόμενες επιχειρήσεις προστίθεται ο ΚΑΔ 86.10 «Νοσοκομειακές δραστηριότητες»
Για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις προβλέπεται:

- η αναστολή οφειλών και η έκπτωση 25% για την εμπρόθεσμη καταβολή ΦΠΑ,
- η αναστολή καταβολής ασφαλιστικών εισφορών Μαρτίου και Απριλίου,
- ο συμψηφισμός του 20% της μείωση του τζίρου τους για τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο έτους 2020 σε σχέση με το τζίρο του περσινού έτους, με ποσού των καταβλητέων δόσεων που έχουν προκύψει ή πρόκειται να προκύψουν μέσω της Εφαρμογής Μηχανισμού Αυτόματης Επιστροφής από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

4-Παρατείνεται η χρονική περίοδος διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης με μειωμένο συντελεστή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης 


5. Αναστέλλεται η είσπραξης οφειλών και δίνεται παράταση προθεσμίας καταβολής δόσεων για τις επιχειρήσεις τυχερών παιγνίων

Εργασιακά 


 1. α) Επιχειρήσεις που πλήττονται σημαντικά, μπορούν να επεκτείνουν και για την μήνα Μάιο την αναστολή του 60% των εργαζομένων που βρίσκονται ήδη σε αναστολή.

Οι επιχειρήσεις αυτές πρέπει διατηρήσουν για χρονικό διάστημα σαράντα πέντε (45) ημερών τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας και με το ίδιο είδος σύμβασης εργασίας ενώ υποχρεούνται επίσης να μην προβούν σε μειώσεις του προσωπικού τους με καταγγελίες συμβάσεων εργασίας.

β) Παρατείνεται η αναστολή των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων σε επιχειρήσεις και εργοδότες των οποίων η απαγόρευση λειτουργίας με εντολή δημόσιας αρχής εξακολουθεί να υφίσταται κατά τον μήνα Μάιο.

Οι εργαζόμενοι των ως άνω δύο περιπτώσεων δικαιούνται οικονομική ενίσχυση.

2- Δυνατότητα κατάργησης της αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τουλάχιστον για ποσοστό 40%, εφόσον η αναστολή έχει διαρκέσει κατ’ ελάχιστον δεκαπέντε (15) ημέρες.
Η δυνατότητα αυτή δεν ισχύει για επιχειρήσεις – εργοδότες για τις οποίες συνεχίζεται η αναστολή λειτουργίας με εντολή δημόσιας αρχής κατά τον μήνα Μάιο 2020.

3-Δίνεται η δυνατότητα της προσωρινής ανάκλησης αναστολής συμβάσεων εργασίας εργαζομένων για έκτακτες, κατεπείγουσες, μη αναβαλλόμενες και ανελαστικές ανάγκες σε επιχειρήσεις-εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα είτε έχει ανασταλεί με εντολή δημόσιας αρχής είτε πλήττεται σημαντικά.

4- Δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις– εργοδότες, που είχε ανασταλεί η λειτουργία τους με εντολή δημόσιας αρχής ή ήταν πληττόμενες σημαντικά να μπορούν να προσαρμόζουν το ωράριο εργασίας των εργαζομένων τους με το ωράριο λειτουργίας τους.

5- Ξεκινούν οι διαδικασίες για την διαμόρφωση του κατώτατου μισθού οι οποίες πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του 2020.


6-Παρατείνεται έως και τις 30.6.2020 η ισχύς των κανονιστικών όρων των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των Διαιτητικών Αποφάσεων οι οποίες έληξαν στο διάστημα από 28.2.2020 έως τις 30.4.2020.

7-Η άδεια ειδικού σκοπού θα ισχύει και για τους υπαλλήλους που απασχολούνται με οποιοδήποτε καθεστώς εργασίας στις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Εγνατία, καθώς και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

8-Προβλέπονται ειδικά μέτρα για την στήριξη των Ναυτικών.

9-Διευκολύνεται η διαδικασία για την απασχόληση πολιτών τρίτων χωρών σε αγροτικές εργασίες.
 
Δείτε αναλυτικά τι αναφέρει η ΠΝΠ για τα νέα μέτρα για τον κορωνοϊό εδώ

Δημόσιο: Τρία ωράρια προσέλευσης στο γραφείο | tovima.gr

ΘΕΜΑ: Πρόσθετα μέτρα και ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού

Σχετ.: α) Η αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ-87Χ) εγκύκλιος,
β) H αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/109/οικ.8000/16.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΤΣΟ46ΜΤΛ6-6Ι1) εγκύκλιος,
γ)Η αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189/20.3.2020 (ΑΔΑ: 6Δ8Ι46ΜΤΛ6-8ΞΩ) εγκύκλιος,
δ) Η αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/111/οικ. 8196/23.3.2020 (ΑΔΑ: 6Ω4Υ46ΜΤΛ6-ΖΕΒ) εγκύκλιος,
ε) Η αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/112/οικ. 8632/2.4.2020 (ΑΔΑ: ΩΗ5446ΜΤΛ6-ΟΩΧ) εγκύκλιος

Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών εγκυκλίων, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Α. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Η επαναφορά σε πλήρη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών συνιστά αδήριτη ανάγκη προς διασφάλιση της εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος. Ωστόσο, η επανέναρξη της λειτουργίας δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί αμέσως και με όρους πλήρους αποκατάστασης της κανονικότητας, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν έχει ακόμα επανέλθει, αφού η κρίση από την πανδημία είναι ακόμα σε εξέλιξη. Για την εύρυθμη κατά το δυνατόν επανεκκίνηση της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, απαιτούνται τα εξής:

1. Οι υπηρεσίες προσωπικού σε εβδομαδιαία βάση θα προγραμματίζουν την εκ περιτροπής παρεχόμενη εργασία εκ μέρους των υπαλλήλων, αρχής γενομένης από την εβδομάδα 4-8/5/2020.

2. Στους υπαλλήλους αυτούς θα περιλαμβάνονται μόνο όσοι υπάλληλοι δύνανται να παρέχουν εκ περιτροπής εργασία είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία είτε εξ αποστάσεως. Συγκεκριμένα, δεν θα υπολογίζονται οι υπάλληλοι που τελούν σε οποιαδήποτε άδεια είτε βάσει παγίων διατάξεων ή βάσει των έκτακτων αδειών απουσίας λόγω του κορωνοϊού, καθώς οι εν λόγω άδειες είναι ακόμα σε ισχύ και δεν επηρεάζονται επί του παρόντος από τη σταδιακή άρση των μέτρων.

3. Το ποσοστό των υπαλλήλων που θα παρέχει εργασία με αυτοπρόσωπη παρουσία στην Υπηρεσία θα είναι ανάλογο των διαθεσίμων υλικοτεχνικών πόρων και της υπάρχουσας χωροταξικής διαθεσιμότητας λαμβανομένων υπόψη των γενικών οδηγιών πρόληψης, ήτοι την υποχρεωτική τήρηση απόστασης τουλάχιστον 1,5 – 2 μέτρων μεταξύ των συνυπαρχόντων προσώπων στον ίδιο χώρο εργασίας (εν προκειμένω σε κάθε γραφείο).

4. Βάσει των ανωτέρω η αυτοπρόσωπη παρουσία των υπαλλήλων στην υπηρεσία θα πρέπει να κυμαίνεται από 30% και να μην ξεπερνά το 40% των δυνάμενων να παρέχουν εργασία εκ περιτροπής με αυτοπρόσωπη παρουσία, υπολογιζομένου του ποσοστού αυτού σε επίπεδο Διεύθυνσης ή Γενικής Διεύθυνσης ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η λειτουργία της Διεύθυνσης ή της Γενικής Διεύθυνσης, αλλά και η υγεία των εργαζομένων.

5. Οι υπάλληλοι, που θα προσέρχονται στην Υπηρεσία για παροχή εργασίας με αυτοπρόσωπη παρουσία θα πρέπει, με μέριμνα της αρμόδιας Διεύθυνσης Προσωπικού, στην οποία θα έχει ήδη σταλεί ο σχετικός εβδομαδιαίος προγραμματισμός, να εξασφαλιστεί ότι δεν θα προσέρχονται ταυτόχρονα, στο ίδιο ωράριο εργασίας. Συγκεκριμένα, οι υπάλληλοι που συνολικά θα προσέρχονται στον φορέα σε εβδομαδιαία βάση θα κληθούν κατ΄ εξαίρεση να προσέρχονται σε τρία ωράρια εργασίας και συγκεκριμένα 7.00 π.μ, 8.00 π.μ και 9.00 π.μ με αντίστοιχη ώρα αποχώρησης 15.00, 16.00 και 17.00 προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρχει συνωστισμός και συγχρωτισμός τόσο κατά την μετάβαση όσο και κατά την επιστροφή των υπαλλήλων στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στην υπηρεσία κατά τις ώρες αυτές της αιχμής. Εξυπακούεται ότι ο εν λόγω σχεδιασμός θα πραγματοποιηθεί κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης των ενδιαφερομένων, ενώ το νέο ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν πλησίον του ισχύοντος ωραρίου επιλογής του υπαλλήλου. Η τήρηση του ωραρίου αυτού δύναται να αναπροσαρμόζεται σε εβδομαδιαία βάση λαμβανομένων υπόψη των αναγκών των υπαλλήλων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα καταστρατηγείται η ισομερής κατανομή των υπαλλήλων στις τρεις διαφορετικές ώρες προσέλευσης και αποχώρησης. H εν λόγω διαφοροποίηση στην ώρα προσέλευσης και στην αντίστοιχη ώρα αποχώρησης δεν αφορά σε υπηρεσίες, των οποίων οι υπάλληλοι εργάζονται σε βάρδιες. Επιπλέον, τα ανωτέρω αναφορικά με την κατ΄εξαίρεση προσέλευση και αποχώρηση των υπαλλήλων ισχύουν ανεξαρτήτως του ωραρίου εργασίας που είχε το σύνολο ή μέρος των υπαλλήλων, το οποίο ίσχυε προ της κρίσης της πανδημίας. Σε κάθε περίπτωση υπενθυμίζεται ότι, πέραν της κατανομής των υπαλλήλων σε τρεις ζώνες πρωινής προσέλευσης και αντίστοιχης αποχώρησης, είναι δυνατή η εργασία με αυτοπρόσωπη παρουσία να παρέχεται και σε βάρδιες, πέραν του ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας, ακριβώς για να προστατεύεται η δημόσια υγεία αλλά και η υγεία των εργαζομένων.

Προς διευκόλυνση των υπηρεσιών παρατίθεται το κάτωθι παράδειγμα:
Σε έναν φορέα με 3 Διευθύνσεις ή Γενικές Διευθύνσεις, ο αρμόδιος προϊστάμενος εκάστης διεύθυνσης ή γενικής διεύθυνσης θα λάβει υπόψη τους τους δυνάμενους να παρέχουν εκ περιτροπής εργασία και εξ αυτών θα καθορίσει το 30%-40% που θα προσέλθει στην υπηρεσία για αυτοπρόσωπη παροχή εργασίας και οι υπόλοιποι θα παρέχουν εργασία εξ αποστάσεως. Ακολούθως, θα αποστείλει άμεσα στη Διεύθυνση Προσωπικού ή στον κατά τόπο αρμόδιο προϊστάμενο για τα εν λόγω θέματα, πλάνο εργασιών για την εβδομάδα π.χ. 4-8/5/2020, δηλώνοντας για τους υπαλλήλους που θα προσέλθουν και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης βάσει της υποχρεωτικής κατανομής στα τρία ωράρια. Εν συνεχεία, η αρμόδια διεύθυνση προσωπικού βάσει των συγκεντρωτικών στοιχείων που θα έχει στη διάθεσή της, θα ελέγξει αν για το σύνολο των προσερχομένων υπαλλήλων τηρείται η κατανομή προσέλευσης σε τρία ωράρια, άλλως θα προβεί η ίδια στην υπόψη κατανομή ενημερώνοντας σχετικά τους ενδιαφερομένους.
Για την εν λόγω κατανομή θα ληφθεί υπόψη το ωράριο που είχαν ήδη οι υπάλληλοι προκειμένου να εξασφαλιστεί τόσο η εξυπηρέτηση των συναδέλφων όσο όμως και η προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και της υγείας των ίδιων των ενδιαφερομένων. Επικουρικά, θα μπορούσε να εξεταστεί και η περίπτωση ορισμένοι υπάλληλοι του εν λόγω πλάνου εργασίας κατά τα ανωτέρω, να κατανεμηθούν, πέραν των τριών ζωνών, και σε βάρδια, ήτοι κάποιοι εξ αυτών να παρέχουν εργασία με ωράριο έναρξης ακόμα και μετά τις 9.00, εφόσον τούτο βέβαια συμβιβάζεται με τα καθήκοντά τους και το αντικείμενο εργασιών τους.

6. Το εξυπηρετούμενο κοινό – οι πολίτες θα προσέρχονται στις δημόσιες υπηρεσίες μόνο κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης (ραντεβού) και εφόσον το αίτημά τους δεν δύναται να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο, ιδίως τηλεπικοινωνιακά, διατηρουμένων σε ισχύ των όσων μέχρι στιγμής ισχύουν σχετικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών.

7. Επιβάλλεται οι αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού να προβούν σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διασφάλιση των κανόνων υγιεινής εντός των δημοσίων υπηρεσιών, η οποία αποτελεί εν προκειμένω υπέρτατη υποχρέωση απορρέουσα από την αναγκαιότητα της προστασίας της δημόσιας υγείας, αλλά και της υγείας των εργαζομένων.

8. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, καλούνται στο ίδιο ως άνω πλαίσιο της υπέρτατης υποχρέωσης για προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και της ατομικής ευθύνης τους για την προστασία της υγείας τόσο των ιδίων όσο και των συναδέλφων τους, να προβαίνουν κατά την παραμονή τους στην υπηρεσία στην τήρηση των ατομικών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.

Β. ΑΔΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΟΤΑΝ Ο/Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ

Σας γνωρίζουμε ότι δημοσιεύτηκε ο νόμος 4684/2020 «Κύρωση της από 30.3.2020 Π.Ν.Π. “Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις” (Α΄ 75)» (Α’ 86), με το άρθρο 2 του οποίου αντικαταστάθηκε το δεύτερο εδάφιο της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 5 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 55), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν.4682/2020 (Α’ 76).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση «Σε περίπτωση που εργάζεται μόνο ένας εκ των δύο γονέων, τότε αυτός δεν μπορεί να κάνει χρήση της άδειας ειδικού σκοπού, εκτός και αν ο γονέας που δεν εργάζεται, νοσηλεύεται για οποιονδήποτε λόγο ή νοσεί από τον κορωνοϊό COVID – 19 ή είναι άτομο με αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό 67% και άνω, σύμφωνα με απόφαση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής σε ισχύ ή λαμβάνει αναπηρικό επίδομα από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) ή σύνταξη αναπηρίας».

Βάσει των ως άνω διατάξεων, για τη στοιχειοθέτηση πλέον του δικαιώματος χρήσης της άδειας ειδικού σκοπού από υπάλληλο, του οποίου/ της οποίας ο/η σύζυγος δεν εργάζεται θα πρέπει ο/η σύζυγος που δεν εργάζεται:
 Να νοσηλεύεται για οποιονδήποτε λόγο ή
 Να νοσεί από τον κορωνοϊό COVID – 19 ή
 Να είναι άτομο με αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό 67% και άνω, σύμφωνα με απόφαση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής σε ισχύ ή
 Να λαμβάνει αναπηρικό επίδομα από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) ή
 Να λαμβάνει σύνταξη αναπηρίας.

Για την απόδειξη του ποσοστού αναπηρίας του/ της συζύγου απαιτείται η προσκόμιση σχετικού εν ισχύ πιστοποιητικού ΚΕ.Π.Α., εφόσον δεν υπάρχει ήδη στο αρχείο της υπηρεσίας. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής ως απόφαση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής σε ισχύ είναι και αυτή η ισχύς της οποίας έληξε αλλά έχει υποβληθεί ή θα υποβληθεί από τους δικαιούχους σχετική αίτηση παράτασης και εκκρεμεί η εξέτασή της από την ανωτέρ0ω επιτροπή σύμφωνα το άρθρο 6 της από 11.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ( Α΄ 55), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α΄ 76) και ισχύει.

Για την απόδειξη της προϋπόθεσης χορήγησης σύνταξης αναπηρίας ισχύουν αντιστοίχως οι οδηγίες που είχαν δοθεί στην (γ) σχετική αναφερόμενη εγκύκλιο. Διευκρινίζεται εκ νέου ότι δεδομένης της υγειονομικής κρίσης, αλλά και της προσπάθειας που καταβάλλεται για την πρόληψη και την καταπολέμηση της διάδοσης του κορωνοϊού, δύναται κατ΄αρχήν να υποβάλλεται σχετική υπεύθυνη δήλωση και η προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, τα οποία είτε διαθέτει ήδη ο υπάλληλος είτε θα παραλάβει αρμοδίως από τις δημόσιες υπηρεσίες, να γίνεται σε εύλογο χρόνο. Σε κάθε περίπτωση ο υπάλληλος που θα κάνει τη χρήση της εν λόγω άδειας, φέρει και την ευθύνη για την κατάθεση των σχετικών δικαιολογητικών, άλλως είναι ευνόητο ότι η σχετική απουσία θα δικαιολογηθεί με χρήση αδειών σύμφωνα με τις πάγιες ισχύουσες διατάξεις.

Γ. ΑΔΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ – ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ

Σε συνέχεια της αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/111/οικ. 8196/23.3.2020 (ΑΔΑ: 6Ω4Υ46ΜΤΛ6-ΖΕΒ) εγκυκλίου, στην οποία επισημαίνεται ότι «…η χορήγηση ή μη καθώς και η διάρκεια της άδειας ειδικού σκοπού προσδιορίζεται από τους παράγοντες που καθιστούν αναγκαία τη χορήγησή της, όπως την επανέναρξη λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών και των σχολικών μονάδων, τη δυνατότητα εκ νέου ανάθεσης της φροντίδας των βρεφών και νηπίων στους οικείους, εφόσον αυτά δεν φοιτούν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, καθώς και από τις διευκολύνσεις ή τον τρόπο εργασίας του/της συζύγου στο Δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα…», και κατόπιν υποβολής σχετικών ερωτημάτων διευκρινίζονται τα εξής:

 Η χορήγηση της άδειας ειδικού σκοπού του άρθρου 5 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 55), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν.4682/2020 (Α’ 76) συναρτάται με την προσωρινή αναστολή λειτουργίας του βρεφονηπιακού σταθμού ή της σχολικής μονάδας, όπου φοιτά το τέκνο του/της υπαλλήλου και χορηγείται υπό τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις για όλο το διάστημα που διαρκεί η εν λόγω αναστολή, χωρίς να προβλέπεται άλλος χρονικός περιορισμός ή να χρειάζεται να εκδοθεί νέα προς τούτο ρύθμιση. Το ίδιο δε ισχύει και για τη χορήγηση της εν λόγω άδειας ειδικού σκοπού και στους γονείς, των οποίων τα τέκνα ηλικίας έως τεσσάρων (4) ετών δεν φοιτούν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Σε περίπτωση επανέναρξης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η αρμόδια διεύθυνση προσωπικού θα επανελέγχεται η συνδρομή των προϋποθέσεων χορήγησης της εν λόγω άδειας και εφόσον δεν στοιχειοθετείται πλέον δικαίωμα, οι υπάλληλοι αυτοί συνυπολογίζονται στους υπαλλήλους που παρέχουν εκ περιτροπής εργασία.

 Όσον αφορά τις περιπτώσεις χορήγησης της άδειας ειδικού σκοπού σε γονέα υπάλληλο του Δημοσίου, του οποίου/ της οποίας ο/η σύζυγος εργάζεται εξ αποστάσεως διευκρινίζεται ότι όσον αφορά τις περιπτώσεις που ο/η σύζυγος απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα, το ζήτημα ρυθμίζεται σαφώς στις διατάξεις της περ. β’ της παρ. 3 του άρθρου 5 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 55), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν.4682/2020 (Α’ 76), ήτοι ο υπάλληλος του Δημοσίου δεν δικαιούται την άδεια ειδικού σκοπού για τις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες ο/η σύζυγος που απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα κάνει ο ίδιος χρήση της άδειας ειδικού σκοπού ή εργάζεται εξ αποστάσεως.
Για την ταυτότητα του νομικού λόγου και δεδομένου ότι σκοπός της διάταξης είναι η φροντίδα των τέκνων από ένα εκ των δύο γονέων, διευκρινίζεται ότι και στις περιπτώσεις που ο/η σύζυγος είναι επίσης υπάλληλος του Δημοσίου και αποδεδειγμένα εργάζεται εξ αποστάσεως, δεν είναι δυνατή η χορήγηση στον άλλο γονέα υπάλληλο του Δημοσίου της άδειας ειδικού σκοπού. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το πραγματικό γεγονός ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η εξ αποστάσεως εργασία του συζύγου που απασχολείται στο δημόσιο, πρέπει να παρέχεται σε συγκεκριμένο χρόνο και κατά τρόπο που δεν καθιστά δυνατή τη φροντίδα των τέκνων, που είναι άλλωστε και ο σκοπός χορήγησης της άδειας ειδικού σκοπού, δύνανται οι υπηρεσίες, αφού ζητήσουν όλα τα απαραίτητα προς τούτο δικαιολογητικά, να ικανοποιούν κατ’ εξαίρεση για ειδικές περιπτώσεις αιτήματα χορήγησης άδειας ειδικού σκοπού σε περιπτώσεις που ο/η σύζυγος, που απασχολείται στο δημόσιο, εργάζεται εξ αποστάσεως. Σε κάθε περίπτωση υπενθυμίζεται η πρόβλεψη εναλλακτικής δυνατότητας απασχόλησης με μειωμένο ή ευέλικτο ωράριο.

 Επιπλέον λόγω της χρονικής διάρκειας ισχύος των μέτρων και δεδομένων των έκτακτων συνθηκών, όπως διαμορφώνονται κατά την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, επισημαίνεται ότι είναι δυνατή η διακοπή της άδειας ειδικού σκοπού από τους δικαιούχους υπαλλήλους. Ωστόσο, είναι προφανές ότι στις περιπτώσεις αυτές, οι εν λόγω υπάλληλοι προσμετρώνται στους υπαλλήλους που παρέχουν εργασία εκ περιτροπής -με αυτοπρόσωπη παρουσία ή με εξ αποστάσεως παροχή εργασίας.

Δ. ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Κατόπιν διαφόρων ερωτημάτων που υποβάλλονται στην Υπηρεσία μας σχετικά με την παράταση προθεσμιών για τις προβλεπόμενες ενέργειες της Διοίκησης και ειδικότερα όσον αφορά στην ολοκλήρωση των ενεργειών απόσπασης ή μετάταξης, σας γνωρίζουμε εκ νέου ότι δεν προβλέπεται παράταση για τις προβλεπόμενες αποκλειστικές προθεσμίες του άρθρου 79 του ν. 4674/2020. Ως εκ τούτου και δεδομένου ήδη του μεγάλου χρονικού διαστήματος που έχει παρέλθει από τους προηγούμενους κύκλους κινητικότητας, θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν κατά προτεραιότητα στην ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών.
Όσον αφορά σε ερωτήματα σχετικά με την ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας διορισθέντων υπαλλήλων κατά τη διάρκεια ισχύος των εκτάκτων μέτρων προστασίας κατά του κορωνοϊού, σας γνωρίζουμε ότι για λόγους ανωτέρας βίας, όπως είναι οι παρόντες λόγω της υγειονομικής κρίσης του κορωνοϊού, οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού θα σταθμίσουν κάθε επικαλούμενο από τους διοριστέους λόγο και θα προβούν σε κάθε απαιτούμενη περαιτέρω ενέργεια για τη διασφάλιση της δημοσίας υγείας αλλά και της υγείας των ιδίων. Συναφώς υπενθυμίζονται οι διατάξεις του άρθρου 17 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) σύμφωνα με τις οποίες είναι δυνατή η χορήγηση παράτασης έως και έξι μηνών για την ορκωμοσία και την ανάληψη υπηρεσίας.

Ε. ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΗΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ COVID 19

Διευκρινίζεται ότι δεν απαιτείται πλέον η χορήγηση βεβαιώσεων κίνησης για μετάβαση και επιστροφή από το χώρο εργασίας. Ωστόσο και μόνο εφόσον απαιτείται η χρήση πλωτού μέσου για την μετάβαση στο χώρο εργασίας και ακολούθως για την επιστροφή ή όπου απαιτείται η μετάβαση για εργασία σε άλλο νομό, οι υπάλληλοι θα πρέπει να έχουν βεβαίωση κίνησης, η οποία θα εκδίδεται σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί στις προηγούμενες σχετικές εγκύκλιες οδηγίες μας.
Τέλος, διευκρινίζεται ότι συνεχίζεται η υποχρέωση των φορέων για τη συμπλήρωση επί καθημερινής βάσεως του Παρουσιολογίου COVID 19 (σχετική η γ΄ εγκύκλιος).

ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1. Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για την εφαρμογή των αναφερομένων στην παράγραφο Α της παρούσας σε συνεννόηση με τις λοιπές οργανικές μονάδες του φορέα για την ερχόμενη πρώτη εβδομάδα εφαρμογής (4-8/5/2020) του εν λόγω πλάνου εργασιών. Λαμβάνοντας υπόψη τη σταδιακή άρση των μέτρων, η Υπηρεσία μας θα παρέχει κάθε απαραίτητη διευκρίνιση και οδηγία σχετικά με την λειτουργία των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα καθώς και για την άρση ή τροποποίηση των παρεχόμενων διευκολύνσεων.

2. Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, στους υπαλλήλους και σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς.

3. Οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Προσωπικού, στις οποίες υπάγονται δεδομένου ότι είναι αδύνατη η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στις εφαρμοστέες κατά περίπτωση έκτακτου χαρακτήρα ρυθμίσεις από την Υπηρεσία μας.

4. Εφόσον ανακύπτουν ερωτήματα, τα οποία δεν καλύπτονται από τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις σχετικές εγκυκλίους, οι Διευθύνσεις Προσωπικού αποκλειστικά θα απευθύνονται για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινίσεις στους τηλεφωνικούς αριθμούς που αναγράφονται στην παρούσα εγκύκλιο. Εναλλακτικά οι Διευθύνσεις προσωπικού θα αποστέλλουν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κατά περίπτωση ως εξής:
Για θέματα του προσωπικού και των Υπηρεσιών του Δημοσίου παρακαλείσθε για την κατά προτεραιότητα αποστολή τυχόν ερωτημάτων στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.και ειδικά για ερωτήματα που αφορούν υπαλλήλους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. προς αμεσότερη ανταπόκριση.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τους υπαλλήλους και τις υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι ενδιαφερόμενοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και στην Δ/νση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών στους σχετικούς τηλεφωνικούς αριθμούς που αναγράφονται στις πληροφορίες της εγκυκλίου.

5. Στο πλαίσιο της αρμοδιότητας κάθε προϊστάμενης αρχής για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετεί σε αυτήν, θα πρέπει οι αρμόδιοι προϊστάμενοι, σταθμίζοντας την υποχρέωση αφενός προστασίας της υγείας των υπαλλήλων και της δημόσιας υγείας γενικότερα και αφετέρου εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, να προβαίνουν κατ’ άσκηση διακριτικής ευχέρειας σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για τη διασφάλισή τους.

6. Το πλάνο εργασιών που αναλύεται στην παρούσα εγκύκλιο δεν αφορά στο πάσης φύσεως ένστολο προσωπικό και στους εργαζομένους που υπηρετούν στο Υπουργείο Υγείας, σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, στο Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, καθώς εν προκειμένω αρμόδιοι αποκλειστικά είναι οι ανωτέρω φορείς, στους οποίους ανήκουν οργανικά οι εν λόγω υπάλληλοι και δεδομένης της ιδιαιτερότητας και κρισιμότητας των συνθηκών, στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν.

7. Η παρούσα εγκύκλιος έχει αναρτηθεί κεντρικά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, www.ypes.gr, καθώς και στη διαδρομή «Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα – Ανθρώπινο Δυναμικό».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Κατεβάστε και εκτυπώστε την εγκύκλιο εδώ

forologiki-dilosi-2020

Επισημαίνουμε παρακάτω τις αλλαγές στο νέο έντυπο Ε1 που δόθηκε στη δημοσιότητα με την απόφαση Α.1070/2020 του Διοικητή της ΑΑΔΕ.

Στον πίνακα 2 του εντύπου:

1.Τροποποιήθηκε το λεκτικό από «Πληροφοριακά Στοιχεία» σε «Πληροφοριακά Στοιχεία Εκκαθάρισης».

2. Άλλαξε το λεκτικό των κωδικών 013-014 από «Είστε συνταξιούχος και γεννηθήκατε μέχρι 31/12/1953» σε «Είστε συνταξιούχος και γεννηθήκατε μέχρι 31/12/1954»

3. Άλλαξε το λεκτικό των κωδικών 017-018 από «Έχετε κάνει έναρξη επιτηδεύματος για πρώτη φορά από 1/7/2016 και μετά;» σε «Έχετε κάνει έναρξη επιτηδεύματος για πρώτη φορά από 1/7/2017 και μετά;».

4. Άλλαξε το λεκτικό των κωδικών 027-028 από «Ασκείτε επιχειρ. Δραστηρ. με ιδιότητα εμπορική και γεννηθήκατε μέχρι την 31-12-2016;» σε «Ασκείτε επιχειρ. Δραστηρ. με ιδιότητα εμπορική και γεννηθήκατε μέχρι την 31-12-2017;»

5. Άλλαξε το λεκτικό των κωδικών 029-030 από «Έχετε περιουσία (ακίνητα, καταθέσεις, κλπ.) στην αλλοδαπή;» σε «Έχετε εισοδήματα ή/και περιουσία (ακίνητα, καταθέσεις κ.λπ.) στην αλλοδαπή;».

6. Προστέθηκαν οι κωδικοί 039-040 «Έχετε υπαχθεί στο καθεστώς του άρθρου 5Α του Ν.4172/2013;».

Προστίθενται νέοι κωδικοί 039-040 οι οποίοι συμπληρώνονται -από όσους φορολογούμενους έχουν υπαχθεί στο καθεστώς του άρθρου 5Α του ν. 4172/2013, αναφορικά με την εναλλακτική φορολόγηση εισοδήματος που προκύπτει στην αλλοδαπή φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα Για φορολογούμενους που πραγματοποίησαν επενδύσεις, από την 12/12/2019 και μετά, οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση της ένταξής τους στο καθεστώς του άρθρου 5Α του ΚΦΕ δεν απαιτείται δικαιολόγηση του συναλλάγματος που εισάγεται κατά τα οριζόμενα στην υποπ. δδ’ της περιπτ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 34 του Κ.Φ.Ε.

Υπενθυμίζουμε ότι το άρθρο 5Α του Ν. 4172/2013 περί Κ.Φ.Ε. αναφέρεται στην «Εναλλακτική φορολόγηση εισοδήματος που προκύπτει στην αλλοδαπή φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα» (Όπως το άρθρο 5Α προστέθηκε με την παρ.1 του άρθρου 2 του Ν.4646/2019 (ΦΕΚ Α΄ 201/12-12-2019) και σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 66 ισχύει από 12/12/2019 και μετά.). Στο φορολογικό μας δίκαιο με το άρθρο 2 του ν. 4646/2019 εισάγεται η διακριτή έννοια του ειδικού φορολογικού κατοίκου (από την έννοια του φορολογικού κατοίκου), με τις νέες διατάξεις του άρθρου 5 Α του ΚΦΕ, με σκοπό την προσέλκυση αλλοδαπών φορολογικών κατοίκων υψηλών εισοδημάτων που μέσω της διεθνούς δραστηριότητας τους ουσιαστικά είναι μετακινούμενοι σε πολλές χώρες και τα οικονομικά και κοινωνικά τους συμφέροντα δεν βρίσκονται σε μία μόνο χώρα. Οι ειδικοί φορολογικοί κάτοικοι φορολογούνται κανονικά όπως και οι άλλοι φορολογικοί κάτοικοι της Ελλάδας για τα εισοδήματα από κάθε πηγή που βρίσκεται στην Ελλάδα. Το διαφορετικό της φορολογίας τους έγκειται στο ότι για τα εισοδήματα του εξωτερικού καταβάλλουν ένα εφάπαξ ποσό (100.000 ευρώ) και δεν απαιτείται να δηλώσουν στην Ελλάδα τα ποσά του εξωτερικού και βεβαίως δεν τους χορηγείται το δικαίωμα έκπτωσης του φόρου που κατέβαλαν στο εξωτερικό. Για τα φυσικά πρόσωπα αυτά δεν τίθεται από την Ελλάδα συγκεκριμένος χρόνος παραμονής στη χώρα, δηλαδή δεν εξετάζεται η προϋπόθεση της κατοικίας των 183 ημερών στην χώρα.

Ο πίνακας στο έντυπο Ε1 του φορολογικού έτους 2019 έχει ως εξής:

top