28ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ

29 synedrio poy doy

Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΚΕ

 

ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2021

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14/10 ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΑΔΕ

dake yphresiaka aade 2021

ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ & ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ.

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ

                                                

ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2018

ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!!! H ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛEΣΜΑΤΑ

                                                 

27ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ

27o synedrio POE DOY 1

Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΚΕ

Συνεντεύξεις

koupkas michalis DETH 2018 3

 Μιχάλης  Κούπκας:       "Θέσαμε τα   προβλήματά μας για πολλοστή φορά στην 4ωρη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό"

Michalis koupkas synenteyxh TV100 15.02.2018 1

 Μιχάλης  Κούπκας:      "Είμαστε κάθετα    αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."

synenteyxh mixalh koupka sth dhmokratia 1

 Μιχάλης  Κούπκας: "Η   φορολογική   νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"

rena yfanth ston antena gia tis epitheseis 1

 Ρένα Υφαντή:  "Ζητάμε νομική  κάλυψη και τη  παραδειγματική τιμωρία των δραστών"

athina 984 mixalhs koupkas 1

 Μιχάλης  Κούπκας:  "Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. εδώ και 2,5 χρόνια νομική θωράκιση και αυστηροποίηση ποινικού πλαισίου"

dionyshs georgiopoylos on line skai 2

 Διονύσης  Γεωργιόπουλος:  "Η πολιτεία  οφείλει να μας προστατέψει για να κάνουμε απρόσκοπτα τη δουλειά μας, πριν θρηνήσουμε θύματα."

mixalis koupkas sto SKAI gia thn pyrobolismoys kata eforiakwn sto Bolo 1 Μιχάλης  Κούπκας:  "Δεν αρκούν  οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."

mpamphs kaoykis 4

 Μπάμπης  Καούκης: "Σε  κατάσταση  φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"

mixalis koupkas aoploi sth maxh ths forodiafyghs

 Μιχάλης  Κούπκας: "Οι  εφοριακοί  βγαίνουν για θερινό σαφάρι χωρίς καν χρήματα για τις βενζίνες, άοπλοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής"

Rena Yfanth diamartyria gia misthologikh exomoish 1

 Ρένα Υφαντή:  "Η ανοχή μας  έχει τελειώσει.  Απαιτούμε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τη μισθολογική εξομοίωση ΟΛΩΝ των συναδέλφων"

mixalhs koupkas tv100 synenteyxh gia prophlakismoys 1 Μιχάλης  Κούπκας: "Τι  άλλο πρέπει  να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"

Mixalhs Koupkas Tax Forum 2016 2

 Μιχάλης  Κούπκας: "Αν  είχε εφαρμοστεί  το μέτρο του πλαστικού χρήματος δεν θα χρειαζόταν να ψηφιστεί το συμπληρωματικό μνημόνιο και ο δημοσιονομικός κόφτης"

tragkas georgiopoylos 3 Διονύσης  Γεωργιόπουλος  "H φοροδοτική  ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"

 zdfΜιχάλης  Κούπκας: "Η  φοροδιαφυγή  διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"

 Περισσότερα...

Εφοριακά...

Κορονοϊός : Οδηγίες και απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα | in.gr

Δημοσιεύθηκε η απόφαση Αρ. Πρωτ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 16393/9-3-2020 η οποία έχει ως σκοπό την ενημέρωση των εργαζομένων σε ό,τι αφορά τα συμπτώματα του κορωνοϊού COVID-19, τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος και τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς του ιού.

Πιο συγκεκριμένα, αναφέρονται, εκτός των άλλων, τα παρακάτω:

Α. Ειδικά προληπτικά μέτρα για την αποφυγή ενδεχόμενης διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους εργασίας.

Εργαζόμενοι είτε με ιστορικό ταξιδιού σε περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού είτε με ιστορικό στενής επαφής με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον κορωνοϊό COVID-19, εντός των προηγούμενων 14 ημερών, οι οποίοι είναι ασυμπτωματικοί, συστήνεται να περιορίσουν τις επαφές τους, να απέχουν από την εργασία τους, μέχρις ότου παρέλθουν τουλάχιστον 14 ημέρες από την ημερομηνία επιστροφής τους από το ταξίδι ή την ημερομηνία τελευταίας στενής επαφής τους με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον κορωνοϊό COVID-19 και να παρακολουθούν στενά την υγεία τους σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ όπως αναγράφονται στην ιστοσελίδα του (https://eody.gov.gr/«COVID-19 Οδηγίες για απομόνωση επαφών στο σπίτι» Σε περιπτώσεις που είναι εφικτό, συνιστάται η εξ’ αποστάσεως εργασία.

Εργαζόμενοι είτε με ιστορικό ταξιδιού σε περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού είτε ιστορικό στενής επαφής με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον κορωνοϊό COVID19, εντός των προηγούμενων 14 ημερών, που εμφανίζουν αιφνιδίως οποιοδήποτε σύμπτωμα λοίμωξης αναπνευστικού (π.χ. βήχα, πονόλαιμο, δύσπνοια, πυρετό, κλπ.), θα πρέπει άμεσα να επικοινωνήσουν με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ: τηλ. 2105212054 ή στην τηλ. γραμμή 1135) και να αναφέρουν το περιστατικό, ώστε να λάβουν άμεσα τις σχετικές οδηγίες για την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού.

Με την επιφύλαξη των διατάξεων του αρμόδιου Υπ. Εργασίας και στις δύο ως άνω περιπτώσεις θα πρέπει να ενημερώνονται άμεσα ο ιατρός εργασίας (όπου υπάρχει) και όταν δεν υπάρχει ιατρός εργασίας ο προϊστάμενος.

Β. Προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 σε χώρους εργασίας.

Τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς κορωνοϊού COVID-19 περιλαμβάνουν αφενός οδηγίες ατομικής υγιεινής και αφετέρου οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων. Οι εργαζόμενοι οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες ατομικής υγιεινής και ταυτόχρονα να φροντίζουν ώστε οι οδηγίες αυτές να τηρούνται και από τους επισκέπτες. Οι οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης απευθύνονται σε όλο το προσωπικό, αλλά ιδιαίτερα στο βοηθητικό προσωπικό (π.χ. καθαρίστριες). Το προσωπικό καθαριότητας θα πρέπει να εξασφαλίζει την τήρηση των κανόνων υγιεινής που προβλέπονται στο παρόν.

Οδηγίες ατομικής υγιεινής:

– Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης από τον ιό.

– Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.

– Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο. Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση του μέσα στους κάδους απορριμμάτων.

– Τακτικό πλύσιμο των χεριών των εργαζομένων και των επισκεπτών με υγρό σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα. Ακολουθεί προσεκτικό στέγνωμα των χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης οι οποίες θα απορρίπτονται στους κάδους απορριμμάτων. Η διαδικασία πλυσίματος των χεριών περιγράφεται εικονογραφημένη στο Παράρτημα Γ.

– Αποφυγή κοντινής επαφής (<2m) για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 λεπτών με άτομα τα οποία εμφανίζουν συμπτώματα βήχα, φτερνίσματος ή πυρετού.

Οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες μπορούν εναλλακτικά να χρησιμοποιούν αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα (περιεκτικότητας 70% σε αλκοόλη) ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη. Συνιστάται καλό τρίψιμο των χεριών μέχρι το αντισηπτικό να στεγνώσει. Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα (με αντλία έγχυσης και βάση) πρέπει να βρίσκεται σε ευκρινή θέση στη είσοδο κάθε ορόφου.

Τα χέρια πρέπει να πλένονται καλά οπωσδήποτε πριν τη λήψη τροφής.

Οι παραπάνω οδηγίες πρέπει να τηρούνται αυστηρά και από το προσωπικό τω κυλικείων.

Απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εκδήλωσης των ως άνω συμπτωμάτων σε εργαζόμενο κατά τη διάρκεια εργασίας του.

Εργαζόμενος που εμφανίσει αιφνιδίως τα προαναφερόμενα συμπτώματα αναμένει σε χώρο όπου δε θα έρχεται σε επαφή με άλλα άτομα, ενημερώνονται ο ιατρός εργασίας (όπου υπάρχει) και ο προϊστάμενος όταν δεν υπάρχει ιατρός εργασίας και ειδοποιείται άμεσα ο ΕΟΔΥ ώστε να παράσχει τις απαραίτητες οδηγίες, οι οποίες πρέπει να ακολουθούνται πιστά. Ο χώρος όπου παρέμεινε ο εργαζόμενος πρέπει να καθαρίζεται και να απολυμαίνεται, μετά την αποχώρησή του, από το προσωπικό καθαριότητας, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ όπως αναγράφονται στην ιστοσελίδα του (www.eody.gov.gr, ενότητα: «Οδηγίες για τον περιβαλλοντικό καθαρισμό μη υγειονομικών μονάδων που έχουν εκτεθεί στον ιό SARS-CoV-2»). Σε περιπτώσεις που είναι εφικτό, συνιστάται η εξ’ αποστάσεως εργασία.

Δείτε ολόκληρη την απόφαση στην εδώ

Εφορία: Ηλεκτρονικοί έλεγχοι όλων των δαπανών μας μέσω Taxis

Εκτεταμένες διασταυρώσεις των φορολογικών δεδομένων, για εισοδήματα, καταθέσεις, ακίνητα και άλλα περιουσιακά στοιχεία εκατομμυρίων φορολογουμένων, προβλέπει το νέο στρατηγικό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Παράλληλα στα μέτρα της ΑΑΔΕ εντάσσονται παρεμβάσεις με στόχο την άμεση είσπραξη των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, αλλά και την επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους φορολογούμενους.

Οι έλεγχοι και οι διασταυρώσεις θα ξεκινήσουν από φέτος και θα καλύπτουν όλη την πενταετία, μέχρι και το 2024.

Όπως αναφέρει το sofokleousin.gr, το κυριότερο εργαλείο των διασταυρώσεων είναι το Ειδικό Λογισμικό Αυτοματοποιημένου Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας (ΕΛΑΕΠΠ), το οποίο παρέχει τη δυνατότητα στις φοροελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ να προχωρούν στο «σάρωμα» των κινήσεων των τραπεζικών λογαριασμών των φυσικών προσώπων και να ξεχωρίζουν εύκολα τις περιπτώσεις εκείνες όπου τα ποσά των πρωταρχικών καταθέσεων είναι πολύ μεγάλα σε σύγκριση με τα εισοδήματα που έχουν συμπεριλάβει στις φορολογικές δηλώσεις των αντίστοιχων ετών.

Παράλληλα διασταυρώσεις γίνονται στα εισοδήματα από ακίνητα, όπως εκείνα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις (τύπου Airbnb κ.λπ.) όπως και των ενοικίων. Επίσης διασταυρώσεις γίνονται και στις δαπάνες που στοιχειοθετούν τεκμήρια.

Όπως καταγράφει στο Στρατηγικό Σχέδιο 2020-2024, πρώτος στόχος του στρατηγικού σχεδιασμού της ΑΑΔΕ είναι η μεγιστοποίηση των δημοσίων εσόδων και ο περιορισμός των φαινομένων της μη συμμόρφωσης των φορολογούμενων.
Βασικός μοχλός για την επίτευξη του παραπάνω στόχου είναι η ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού, η συνεχής εκπαίδευση του ελεγκτικού δυναμικού σε νέες μεθόδους και τεχνικές ελέγχου και κυρίως οι διασταυρώσεις στοιχείων με τη βέλτιστη αξιοποίηση των πληροφοριών που ήδη συγκεντρώνει η φορολογική διοίκηση.

Προς την κατεύθυνση αυτή, έμφαση δίνεται στην ενίσχυση της εκούσιας συμμόρφωσης, στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της μη συμμόρφωσης και στη μείωση του διοικητικού κόστους για την ΑΑΔΕ και τους φορολογούμενους πολίτες και επιχειρήσεις.

«Για την ενίσχυση της οικειοθελούς συμμόρφωσης υλοποιούμε δράσεις ενημέρωσης των φορολογούμενων καθώς και δράσεις για τη απλοποίηση των διαδικασιών και τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται στους συναλλασσόμενους» αναφέρει η ΑΑΔΕ και προσθέτει ότι «παράλληλα, αναπτύσσουμε ενημερωτικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που στοχεύουν στην καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης στους φορολογουμένους αλλά και στη νέα γενιά».

Επίσης αναφέρει ότι για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της μη συμμόρφωσης στοχεύουμε στην πρόληψη και καταστολή περιπτώσεων φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής και λαθρεμπορίου, υιοθετώντας σύγχρονες τεχνικές διαχείρισης κινδύνων και μοντέλα συμπεριφορικής ανάλυσης.

Οι κίνδυνοι μη συμμόρφωσης θα αντιμετωπισθούν με την ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού, την ανάληψη στοχευμένων δράσεων, τη διενέργεια διασταυρώσεων με βέλτιστη αξιοποίηση των πληροφοριών και τη συνεχή εκπαίδευση του ελεγκτικού μας δυναμικού σε νέες μεθόδους και εργαλεία ελέγχου.

Επίσης, η ΑΑΔΕ στοχεύει σε περαιτέρω μέτρα αποτελεσματικότερης διαχείρισης των ληξιπρόθεσμων φορολογικών και τελωνειακών υποχρεώσεων, μέσω κεντρικοποίησης και βελτίωσης των διαδικασιών και των εργαλείων είσπραξης.

Προφανώς αναμένονται και νέα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης των βεβαιωμένων προς το δημόσιο φόρων και προστίμων.

Ακόμη στα μέτρα που θα ξεδιπλώσει η ΑΑΔΕ εντάσσονται:

  • η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών προκειμένου να είναι πιο εύκολη και γρήγορη η πρόσβαση φορολογούμενων και στελεχών της φορολογικής διοίκησης στα φορολογικά δεδομένα
  • η αναβάθμιση του πλαισίου εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών για τη διευθέτηση φορολογικών υποθέσεων σε συντομότερο χρονικό διάστημα
  • ο ανασχεδιασμός και η απλοποίηση διαδικασιών μέσω της ανάπτυξης νέων και βελτίωσης υφιστάμενων ηλεκτρονικών υποδομών
  • η επέκταση της διαλειτουργικότητας με άλλους φορείς. Είναι χαρακτηριστική η διασύνδεση με τις υπηρεσίες ληξιαρχείου και αστυνομίας για την άμεση ενημέρωση του Μητρώου των φορολογούμενων με πληροφορίες όπως αλλαγές στην οικογενειακή κατάσταση και αριθμών αστυνομικής ταυτότητας.

Έρχεται ρύθμιση οφειλών στην Εφορία σε 24 δόσεις

Από σήμερα 26/02/2020 οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα:

1ον) Να ρυθμίσουν σε  24 μηνιαίες δόσεις  οφειλές που προέρχονται από  φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ και άλλους φόρους και τέλη στην εφορία ή στα τελωνεία που βεβαιώθηκαν εντός του 2019.

2ον) Να ρυθμίσουν σε 24 μηνιαίες δόσεις όλες τις παλιές τους οφειλές που προέρχονται από φόρο εισοδήματος, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ ή άλλους φόρους ή μέχρι και  48 μηνιαίες δόσεις οφειλές  που  προέρχονται από έκτακτη αιτία, δηλαδή από φόρο κληρονομιάς ή φορολογικά ή τελωνειακά πρόστιμα.

Στη  ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν και όσες οφειλές  είχαν ήδη ενταχθεί  στη ρύθμιση των 12-24 δόσεων μετά την 1η Νοεμβρίου 2019.

Το ελάχιστο ποσό κάθε μηνιαίας δόσης είναι 30 ευρώ ενώ όσοι οφειλέτες είναι συνεπείς στην εκπλήρωση των όρων της ρύθμισης, κατά την καταβολή της τελευταίας δόσης, θα απαλλάσσονται από την πληρωμή ποσού που ισούται με το 25% των τόκων που έχουν επιβαρύνει συνολικά το ποσό  της ρυθμιζόμενης οφειλής.

Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους για την υπαγωγή στη νέα ρύθμιση των 24-48 δόσεων μέσα από την ιστοσελίδα:  https://www.aade.gr/polites/aitisi-rythmisis-ofeilon

ΑΑΔΕ: Χρεωστικά σε 71.000 φορολογούμενους με αναδρομικά από το 2013 που δεν είχαν δηλώσει

Ο Υφυπουργός Οικονομικών, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, κατόπιν εισήγησης του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, εξέδωσε απόφαση με στόχο την στήριξη της πραγματικής οικονομίας και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.

Η εν λόγω απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 458/14.02.2020) και καθιστά υποχρεωτική για όσους δικαιούνται επιστροφή φόρου, τη δήλωση στο TAXISnet της ΑΑΔΕ του IBAN, που χρησιμοποιούν για την πληρωμή των αχρεωστήτως καταβληθέντων φόρων.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι, για την επιστροφή φόρων σε λογαριασμό του δικαιούχου, δεν θα χρειάζεται η επίσκεψη στη Δ.Ο.Υ. για να δηλωθεί ο τραπεζικός λογαριασμός στον οποίο θα καταβληθεί ο προς επιστροφή φόρος.

Επισημαίνεται ότι οι φορολογούμενοι θα πρέπει να ενημερώνουν το ΤΑΧΙSnet και για μεταβολές του δηλωθέντος ΙΒΑΝ.

Διευκρινίζεται ότι όσοι έχουν δηλώσει τραπεζικό λογαριασμό για τη φορολοταρία, δεν χρειάζεται να τον γνωστοποιήσουν εκ νέου.

Η ορθότητα των στοιχείων κάθε αρχικής ή τροποποιητικής δήλωσης του εν λόγω τραπεζικού λογαριασμού επαληθεύεται με το αντίστοιχο ίδρυμα πληρωμών.

Το έντυπο Ε3 (Κατάσταση Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα) και η Κατάσταση της Φορολογικής Αναμόρφωσης για το φορολογικό έτος 2019 είναι ενιαίο για όλα τα νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες του άρθρου 45 του Ν.4172/2013 καθώς και τις ατομικές επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από την κατηγορία τήρησης των βιβλίων (απλογραφικά ή διπλογραφικά) ή τον τρόπο σύνταξης των οικονομικών τους καταστάσεων (με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα ή Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα). Οι σχετικοί πίνακες συμπληρώνονται από όλες τις επιχειρήσεις, ανάλογα με την δραστηριότητά τους με εξαίρεση τον Πίνακα ΣΤ΄, ο οποίος συμπληρώνεται μόνο από τις ατομικές επιχειρήσεις. Στο έντυπο αυτό καταχωρούνται τα δεδομένα των βιβλίων των επιχειρήσεων όπως αυτά προκύπτουν με βάση τις διατάξεις του Ν.4308/2014. Επισημαίνεται ότι τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα καθώς και τα νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που με βάση την εικόνα που παρουσιάζουν στο Μητρώο δηλώνονται ως μη υπόχρεοι σε τήρηση βιβλίων, θα πρέπει να επικαιροποιήσουν την εικόνα τους, με βάση τα οριζόμενα στον Ν.4308/2014, αναφορικά με την υποχρέωση τήρησης βιβλίων, προκειμένου να εφαρμόζονται ορθά οι διατάξεις του άρθρου 31 του Ν.3986/2011 περί επιβολής τέλους επιτηδεύματος.

Στις περιπτώσεις που το έντυπο Ε3 συμπληρώνεται υποχρεωτικά από λογιστή -φοροτεχνικό (για όλα τα νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες ανεξαρτήτως ορίων ακαθαρίστων εσόδων και ατομικές επιχειρήσεις με διπλογραφικά λογιστικά αρχεία) ή υπάρχει υποχρέωση συμπλήρωσης από λογιστή - φοροτεχνικό βάσει των εκάστοτε ισχυόντων ορίων ακαθαρίστων εσόδων (για τις ατομικές επιχειρήσεις με απλογραφικά λογιστικά αρχεία το όριο ορίζεται σε 50.000 ευρώ για εμπορική δραστηριότητα ή για παροχή υπηρεσιών ή μικτή, ενώ για τα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της περίπτωσης γ΄ του άρθρου 45 του Ν. 4172/2013 η παραπάνω υποχρέωση υφίσταται, όταν έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα πάνω από πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ και τηρούν απλογραφικά λογιστικά αρχεία), σύμφωνα με το άρθρο 38 του Ν.2873/2000 , και την ΠΟΛ. 1008/2011 απόφαση Υπουργού Οικονομικών όπως ισχύουν, καθώς και σε κάθε περίπτωση που υπάρχει ένδειξη ότι συμπληρώνεται από λογιστή -φοροτεχνικό, το έντυπο αυτό υποβάλλεται αποκλειστικά με τους κωδικούς του λογιστή -φοροτεχνικού και όχι με τους κωδικούς του επιχειρηματία (φυσικού ή νομικού προσώπου). Στις περιπτώσεις αυτές η υποβολή των λοιπών εντύπων φορολογία εισοδήματος δεν απαιτείται να γίνει με τους κωδικούς του λογιστή - φοροτεχνικού.

Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση Ε. 2019/2020 εδώ

Στις 26 Φεβρουαρίου ανοίγει τις πύλες της η νέα πάγια ρύθμιση οφειλών την οποία περίμεναν 4 εκατομμύρια οφειλέτες της εφορίας.

Με την δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ δίδονται και οι τελικές λεπτομέρειες.

Όπως προβλέπει η σχετική υπουργική απόφαση, στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν οφειλές οι οποίες κατά την 1η Νοεμβρίου 2019 δεν είχαν ρυθμιστεί αλλά και όσες έως τις 26 Φεβρουαρίου είχαν υπαχθεί στην πάγια ρύθμιση των 12 -24 δόσεων.

Για τη δεύτερη περίπτωση δηλαδή για τη μεταφορά στις 24 -48 δόσεις, ο οφειλέτης θα πρέπει να κάνει αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ώστε να ρυθμίσει το υπόλοιπο των δόσεων σε 24 από 12 που είχε τώρα.

Υπενθυμίζεται ότι με το νέο σχήμα της πάγιας ρύθμισης, το ελάχιστο ποσό κάθε μηνιαίας δόσης ανέρχεται σε 30 ευρώ.

Σύμφωνα μα την απόφαση:

· Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές που δεν είχαν υπαχθεί σε οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση η οποία κατά την 1.11.2019. Μετά από επιλογή του οφειλέτη δύνανται να ρυθμιστούν και:

α) οι βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση, οφειλές ή δόσεις οφειλών και

β) οι βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση, οφειλές που τελούν σε αναστολή πληρωμής.

· Για την υπαγωγή στη ρύθμιση των οφειλών που ρυθμίζονται σε έως είκοσι τέσσερις (24) δόσεις θα πρέπει να αποδεικνύεται η βιωσιμότητα του διακανονισμού.

· Ο αριθμός των δόσεων της ρύθμισης για τις οφειλές που ρυθμίζονται σε έως 48 δόσεις καθορίζεται με βάση την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη, υπό τον περιορισμό του ελάχιστου ποσού μηνιαίας δόσης των τριάντα ευρώ (30).

· Για οφειλέτες φυσικά πρόσωπα ο αριθμός των δόσεων καθορίζεται με βάση το μέσο όρο του συνολικού εισοδήματός τους. Το συνολικό εισόδημα πολλαπλασιάζεται τμηματικά με προοδευτικά κλιμακωτό συντελεστή.

· Για οφειλέτες νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, ο αριθμός των δόσεων καθορίζεται με βάση το μέσο όρο των συνολικών ακαθάριστων εσόδων, με οποιοδήποτε τρόπο και εάν έχουν αυτά προσδιοριστεί.

· Για την υπαγωγή στη ρύθμιση πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση.

· Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης, επιτρέπεται, με τους όρους η υπαγωγή της ίδιας οφειλής ανά οφειλέτη στη ρύθμιση για δεύτερη φορά.

· Σε οφειλέτες που είναι συνεπείς στην εκπλήρωση των όρων της ρύθμισης μέχρι το πέρας αυτής, κατόπιν εξόφλησης της τελευταίας δόσης, επιστρέφεται ποσό, που ισούται με το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των τόκων.

· Ως χρόνος έναρξης εφαρμογής για την υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4646/2019 ορίζεται η 26-2-2020.

Δείτε το σύνολο της Α.1010/2020 Απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών εδώ

top