Αθήνα 19.1.2023
Αρ. Πρωτ.: 2200
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ ΑΑΔΕ ΣΤΙΣ 12.1.2023
Την Πέμπτη 12.1.2023 πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΕ-ΔΟΥ με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ και Υπηρεσιακούς παράγοντες όπου και συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα.
- Για το BONUS 2021.
Διαμαρτυρηθήκαμε έντονα διότι ο μισός κλάδος και ειδικά η συντριπτική πλειονότητα των ΔΟΥ δεν έλαβαν το BONUS του 2021 και τονίσαμε ότι η Διοίκηση της ΑΑΔΕ πρέπει να προβληματιστεί γιατί έγινε αυτό.
Αναφέραμε ότι οι συνάδελφοι στις ΔΟΥ που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και αντιμετωπίζουν τις πλέον αντίξοες συνθήκες εργασίας αισθάνονται αδικία, απογοήτευση, οργή, και αγανάκτηση.
Από πλευράς μας ζητήσαμε την ενεργοποίηση του άρθρου 18 Ν.4839/16 (ιδρυτικός Νόμος ΑΑΔΕ) που προβλέπει ότι σε περίπτωση υπερείσπραξης, ένα μέρος της υπερείσπραξης αυτής που θα είναι όχι λιγότερο από 5% και όχι περισσότερο από 10% να επιστρέφει πίσω στην ΑΑΔΕ . Ζητήσαμε να γίνει εφαρμογή του συγκεκριμένου άρθρου και ένα μέρος του ποσού αυτού να δίνεται στους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ γιατί είναι αυτοί που δουλεύουν για την πραγματοποίηση των στόχων.
Για το BONUS ο Διοικητής είπε ότι τα περιθώρια που έθετε ο Νόμος ήταν πολύ περιορισμένα. Η επίτευξη των στόχων έπρεπε να είναι 95% και πάνω. Ως εκ τούτου ανέφερε ότι έγιναν πολλές συζητήσεις για την εφαρμογή του Νόμου, προκειμένου να μπουν τα κριτήρια και ο τρόπος απόδοσης. Ελήφθησαν υπόψιν και η υποστελέχωση των υπηρεσιών και άλλοι παράγοντες. Ανέφερε ότι για το 2021 δεν μπορεί να γίνει καμία παρέμβαση, όμως μπορούμε να δούμε και να συζητήσουμε για το 2022. Σε ερώτηση μας ποιος είναι υπεύθυνος για την παρακολούθηση των στόχων μας απαντήθηκε ότι είναι οι Προϊστάμενοι με την επίβλεψη των Περιφερειών. Μας πρότεινε η βράβευση να γίνεται σε επίπεδο επίτευξης στόχου του κάθε τμήματος και όχι της οργανικής μονάδας, για το οποίο εκφράσαμε την πλήρη αντίθεσή μας. Επίσης είπε ότι η ατομική στοχοθεσία έχει φύγει από το τραπέζι, όμως ανέφερε και το ότι μέσα από το my αιτήματα μπορούμε πλέον να ξέρουμε το τι κάνει ο κάθε υπάλληλος.
Για το άρθρο 18 μας απάντησε πως μέχρι τώρα δεν έχει γίνει ενεργοποίηση αυτού του άρθρου αλλά και ότι ο Νόμος δεν μιλά το ποσό αυτό να δίνεται για βράβευση. Εμείς απαντήσαμε ότι δεν το απαγορεύει κιόλας.
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
Από την πλευρά μας ρωτήσαμε ποια θα είναι η αναδιοργάνωση στις υπηρεσίες μας, ποιος θα είναι ο χρονικός ορίζοντας αυτής, αν θα γίνουν άλλες συγχωνεύσεις ΔΟΥ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ποια θα είναι η δομή των υπηρεσιών στην Περιφέρεια.
Για το θέμα της διάρθρωσης των υπηρεσιών, ο Διοικητής μας ενημέρωσε ότι η ψηφιοποίηση προχωρά. Ο χρονικός ορίζοντας για την λειτουργία του ΚΕΒΕΙΣ είναι μέσα στο 2023. Το επιθυμητό θα ήταν η μετάβαση αυτή να μπορεί να γίνει τον Αύγουστο που είναι νεκρός μήνας για τα δικαστικά, χωρίς να επηρεαστεί η καλοκαιρινή άδεια του προσωπικού. Θα μεταφερθούν στο ΚΕΒΕΙΣ όλο το προσωπικό που υπηρετεί στα Δικαστικά Τμήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και ένα μέρος του προσωπικού που υπηρετεί στα Έσοδα, ενώ θα μεταφερθούν όλα τα αντικείμενα των Εσόδων. Για την στέγαση του ΚΕΒΕΙΣ έχει ήδη βρεθεί κτίριο για την Αθήνα. Επίσης θα μεταφερθούν τα τμήματα κεφαλαίου των ΔΟΥ σε μια υπηρεσία, ενώ στις ΔΟΥ θα μείνουν τα υπόλοιπα τμήματα Συμμόρφωσης και το Μητρώο. Εμείς ζητήσαμε να παραμείνει ο προληπτικός έλεγχος, το οποίο μας απάντησε ότι είναι προς εξέταση. Επίσης δεν εξετάζεται αυτή την στιγμή περαιτέρω συγχώνευση των ΔΟΥ.
Σε ερώτησή μας αν αυτές οι αλλαγές θα επηρεάσουν και την περιφέρεια μας απάντησε, ότι δεν υπάρχει τέτοια συζήτηση πάνω στο τραπέζι και είναι κάτι το οποίο ξεπερνά χρονικά την θητεία του. Για το πως είναι δυνατόν να λειτουργεί η ΑΑΔΕ με άλλο μοντέλο και άλλο μοντέλο στην περιφέρεια μας απάντησε ότι στην περιφέρεια δεν μπορούν να γίνουν τέτοιες αλλαγές γιατί δεν είναι στην πρόθεση της Διοίκησης να ξεσπιτώνει ανθρώπους και οικογένειες. Ακόμα και αν στο μέλλον υπάρξει τέτοια συζήτηση για κάποια προσαρμογή της περιφέρειας θα γίνει πάντα με γνώμονα την αρχή αυτή, ότι κανένας δεν θα φύγει από τον τόπο διαμονής του.
- ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Διαμαρτυρηθήκαμε για τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην πλατφόρμα my αιτήματα και ο Διοικητής μας απάντησε ότι γνωρίζει το θέμα, είναι τεχνικό, πάντως στο τέλος του 2022 έγινε αναβάθμιση του συστήματος και πρέπει να έχει βελτιωθεί η λειτουργία του. Χρειάζονται και άλλες παρεμβάσεις. Πάντως μας είπε ότι στην απάντηση των αιτημάτων των φορολογούμενων βρισκόμαστε σε πολύ καλό επίπεδο πάνω από το 90%. (91% στην Αττική που παραδέχθηκε ότι είναι υποστελεχωμένη και 97% στην υπόλοιπη περιφέρεια).
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ .
Διαμαρτυρηθήκαμε για άλλη μια φορά για το φλέγον ζήτημα της υποστελέχωσης και ρωτήσαμε τι θα γίνει με τον πρόσφατο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ όπου υπήρξε μεγάλο ποσοστό αποτυχίας.
Ο Διοικητής απάντησε ότι γνωρίζει το πρόβλημα της υποστελέχωσης του προσωπικού και ότι η ΑΑΔΕ περίμενε τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, προκειμένου πέραν από τους επιτυχόντες που θα διορίζονταν βάσει του αριθμού των θέσεων να δημιουργούνταν και δεξαμενή επιλαχόντων από την οποία θα αντλούσε προσωπικό γλυτώνοντας την γραφειοκρατία προκήρυξης νέου διαγωνισμού. Δυστυχώς τα αποτελέσματα του διαγωνισμού είναι τα γνωστά, λόγω της υπερβολικής δυσκολίας των θεμάτων που είχαν να αντιμετωπίσουν οι εξεταζόμενοι. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και τον μικρό αριθμό των επιτυχόντων συναντήθηκε με τον αρμόδιο Υπουργό Εσωτερικών και τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ. Για το αποτέλεσμα της συνάντησης θα υπάρξουν ανακοινώσεις από την Πολιτική Ηγεσία. Πάντως η ΑΑΔΕ θα προσλάβει προσωπικό και από τον Γενικό γραπτό διαγωνισμό του 2023 από τον οποίο αρχικά είχε αποκλειστεί.
- ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ.
Σε ερώτησή μας για το πότε και πως θα καλυφθούν οι θέσεις ειδικής βαρύτητας ο Διοικητής απάντησε ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα δοθεί σε διαβούλευση η κανονιστική για τις θέσεις Ειδικής βαρύτητας και τον τρόπο μετάβασης σε αυτές. Θα περιμένει τις απόψεις μας και μετά θα προχωρήσει σε δημοσίευση στο ΦΕΚ. Μόλις δημοσιευθεί η κανονιστική, η Υπηρεσία θα προχωρήσει στην διαδικασία Εσωτερικής Κινητικότητας για την ανάδειξη και τοποθέτηση και νέων ελεγκτών. Αυτή η διαδικασία κατά την πρώτη εφαρμογή θα λειτουργήσει πιλοτικά.
- ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΘΕΣΕΩΣ.
Απαιτήσαμε την διόρθωση των περιγραμμάτων θέσης στις γραμματείες, ταμεία και ΓΕΦ και ζητήσαμε την απομάκρυνση του Ταμείου Παρακαταθηκών από τις υπηρεσίες μας εφόσον δεν είναι δικό μας αντικείμενο και απασχολεί δικούς μας υπαλλήλους με χαμηλό περίγραμμα χωρίς να λαμβάνεται κάποιο διαχειριστικό επίδομα. Ο Διοικητής στο αίτημά μας για την διόρθωση των παραπάνω περιγραμμάτων θέσης μας απάντησε ότι το θέμα εξετάζεται και περιμένει την εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων. Για το Ταμείο Παρακαταθηκών δεσμεύθηκε να το κοιτάξει άμεσα, μας είπε ότι θα επικοινωνήσει με τον Πρόεδρο του ΤΠ&Δ ενώ έδωσε εντολή στους υπηρεσιακούς παράγοντες να δουν αυτό το θέμα άμεσα.
- ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ.
Ζητήσαμε την υιοθέτηση τις πρότασης που έχει καταθέσει η ΠΟΕ -ΔΟΥ για τους προληπτικούς ελέγχους και αύξηση των εξόδων αποζημίωσης για τους ελεγκτές καθώς και αυτοκίνητα με Leasing. Επίσης ζητήσαμε να παραμείνει ο προληπτικός έλεγχος στις ΔΟΥ με την κατάλληλη εκπαίδευση.
Για τις προτάσεις που έχει καταθέσει η Ομοσπονδία για τον προληπτικό έλεγχο, είπε πως είναι προς εξέταση και πως υπάρχουν αρκετές ενδιαφέρουσες προτάσεις. Προφανώς θα γίνει επόμενη συνάντηση για το θέμα αυτό όταν είναι έτοιμοι. Για τα θέματα των μετακινήσεων των υπαλλήλων που πηγαίνουν προς έλεγχο μας ενημέρωσαν ότι έχει γίνει μια προσπάθεια από πλευράς της ΑΑΔΕ να εξαιρεθεί από τα ποσά που ορίζει ο Νόμος για τις μετακινήσεις των Δημοσίων Υπαλλήλων και το οποίο δεν δέχθηκε ο αρμόδιος Υπουργός. Ως εκ τούτου επειδή είμαστε Δημόσια Υπηρεσία δεν μπορούμε να παρεκκλίνουμε από τις διατάξεις που ορίζει ο Νόμος. Για τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα ειπώθηκε ότι οι ελεγκτές πρέπει να χρησιμοποιούν τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις και όχι τα δικά τους. Υπάρχουν αυτοκίνητα και δίνονται συνεχώς κονδύλια στις υπηρεσίες για την συντήρηση των αυτοκινήτων. Δημιουργήθηκε κεντρικά ένα πρόγραμμα διαχείρισης στόλου αυτοκινήτων όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, το οποίο έχει καταγράψει όλα τα αυτοκίνητα και το ιστορικό τους. Επίσης έχει καταγραφεί με βάση τον κατασκευαστή οι ανάγκες συντήρησης των οχημάτων και θα υπάρχει πλέον κεντρική παρακολούθηση. Υπεύθυνοι για την συντήρηση των οχημάτων είναι οι Προϊστάμενοι των διαφόρων υπηρεσιών. Κάτι ανάλογο ετοιμάζεται να γίνει και με τα κτίρια.
Δεν προβλέπεται η χρήση του Leasing στο Δημόσιο.
- ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΣΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ.
Διαμαρτυρηθήκαμε για το ότι η Διοίκηση δεν απαντά στα δυσφημιστικά για τον κλάδο δημοσιεύματα που κατά καιρούς λαμβάνουν χώρα σε διάφορα έντυπα και site και εκφράσαμε την δυσαρέσκειά μας για το γεγονός ότι δεν υπάρχει η ανάλογη κάλυψη των συναδέλφων από την ΑΑΔΕ.
Ο Διοικητής απάντησε απάντησε ότι πολλές φορές δεν χρειάζεται και δεν ωφελεί να μεγαλοποιούμε καταστάσεις, μας είπε ότι εκείνος προσωπικά και σε δημόσιες τοποθετήσεις του υπερασπίζεται τον κλάδο και λέει τα καλύτερα για τους συναδέλφους. Εμείς επιμείναμε ότι θα έπρεπε σε αναληθή δημοσιεύματα τα οποία παραδέχθηκε και ο ίδιος ότι δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα θα έπρεπε η ΑΑΔΕ να απαντά. Μας είπε ότι θα το δει με την αρμόδια Διεύθυνση Επικοινωνίας.
- ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ.
Από την πλευρά μας ρωτήσαμε ποια είναι εξέλιξη για τις μετατάξεις των καθαριστριών και επιμελητών σε ΔΕ και μας πληροφόρησαν ότι εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Διοίκησης η προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη συνεργείων για την καθαριότητα ο οποίος ξεκινά αμέσως. Το χρονοδιάγραμμα με βάση της προθεσμίες που ορίζει ο Νόμος είναι περίπου ένα εξάμηνο. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή θα ξεκινήσουν άμεσα και οι μετατάξεις. Ζητήσαμε να προχωρήσει η διαδικασία αυτή ως προς τους επιμελητές που εκεί δεν υπάρχει άμεσο πρόβλημα. Μας απαντήθηκε ότι παρόλο που πρόθεση της Υπηρεσίας είναι να γίνουν οι μετατάξεις όλες μαζί, θα εξετάσει το αίτημά μας.
- ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ.
Διαμαρτυρηθήκαμε για το νέο κτίριο της ΦΑΕ Αθηνών όπου οι συνάδελφοι είναι όλοι μαζί σε ενιαίο χώρο και ρωτήσαμε αν θα γίνει μεταστέγαση των Κεντρικών Υπηρεσιών. Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι μετά την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και όταν γίνει το ΚΕΒΕΙΣ θα παραμείνουν λιγότεροι υπάλληλοι στην ΦΑΕ ενώ για τις Κεντρικές Υπηρεσίες έχει γίνει προκήρυξη για εξεύρεση κτιρίου. Σε ερώτημά μας μας απαντήθηκε ότι η πρόθεση της Διοίκησης είναι όλες οι Κεντρικές Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ που αφορούν όλους τους κλάδους -πλην Χημικών Υπηρεσιών – που σήμερα είναι διάσπαρτες σε διάφορα κτίρια, να μεταφερθούν σε ένα ενιαίο κτίριο.
- ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΕΚΝΟΥ.
Τέθηκε και το θέμα της απόκτησης εμπειρίας για τους συναδέλφους που μέσα στην πρώτη τριετία του διορισμού τους απέκτησαν παιδί και έκαναν χρήση της 9μηνης άδειας ανατροφής τέκνου, καθώς μόνο αυτή εξαιρείται από τον χρόνο απόκτησης εμπειρίας καθώς και από το BONUS. Θέσαμε υπόψη της Διοίκησης ότι αυτές οι άδειες είναι θεσμοθετημένες από τον Νόμο προκειμένου για την προστασία της μητρότητας, ότι ο Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας αναφέρει ρητά ότι μετά την επιστροφή στην εργασία τους οι μητέρες που έκαναν χρήση των αδειών, η Υπηρεσία υποχρεούται να τις τοποθετήσει τουλάχιστον στην θέση που κατείχαν πριν την χρήση της άδειας, και ότι υπάρχουν σχετικές γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ που προστατεύουν τα εργασιακά δικαιώματά τους. Η Διοίκηση αντέτεινε ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για θέμα εμπειρίας η οποία αποκτάται μέσα στην υπηρεσία, όμως τελικά κατέληξε ότι θα ζητήσει επίσημα γνωμοδότηση από το ΝΣΚ για το θέμα αυτό. Σε κάθε περίπτωση ο Διοικητής αναγνώρισε ότι αν είναι σύννομο να θεωρείται πραγματική υπηρεσία θα θεωρηθεί.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ_ΣΗΜΕΙΩΜΑ_ΓΙΑ_ΤΗΝ_ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ_ΤΗΣ ΠΟΕ-ΔΟΥ_ΜΕ_ΤΟΝ_ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ ΑΑΔΕ ΣΤΙΣ 12.1.23