Με αφορμή αίτηση προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που κυκλοφορεί και σχετικές οδηγίες που δίνονται για υποβολή της μέχρι 31/12/2022, αναφορικά με την μη παραγραφή της αξίωσης από το ελληνικό Δημόσιο της μισθολογικής μας ωρίμανσης που πάγωσε το 2016-2017 με το ν. 4354/2015 (μισθολόγιο), επισημαίνουμε τα εξής:
• Η αίτηση αυτή, όπως και κάθε άλλη με παρόμοιο περιεχόμενο, έχει κάποια «αξία», μόνον όταν ακολουθήσει κατάθεση δικαστικής αγωγής διεκδίκησης του ποσού, που αφορά και μάλιστα σε διάστημα 2 χρόνων από την υποβολή της αίτησης. Από μόνη της η αίτηση δεν σημαίνει τίποτα, ούτε μπορεί να παράγει αποτελέσματα στο δημόσιο.
• Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα της νομικού συμβούλου της ΑΔΕΔΥ, το οποίο και επισυνάπτεται,
“Κατά την άποψή μου έχουν υποπέσει σε παραγραφή οι αξιώσεις ετών 2016-2017, καθότι είναι μισθολογικές και υπόκεινται σε διετή παραγραφή. Όσον αφορά την μείωση του εισοδήματος ετών 2018-2022, θεωρώ ότι ομοίως οι αξιώσεις είναι παραγεγραμμένες για τα έτη 2018-2019. Μόνον οι αντίστοιχες αξιώσεις ετών 2020-2022 δεν έχουν παραγραφεί.”
• Είναι φανερό ότι πίσω και από τη συγκεκριμένη αίτηση «κρύβονται» δικηγορικά γραφεία που, την επόμενη μέρα, θα ακολουθήσουν το γνωστό δικαστικό δρόμο… Να κερδίζουν κάποια αγωγή πρωτόδικα και συνήθως σε κάποιο Ειρηνοδικείο για ΙΔΑΧ υπαλλήλους (που εκδικάζονται πιο γρήγορα), να δημιουργούν «κλίμα» με διάφορα δημοσιεύματα…, ώστε να ωθούν σε μαζικές δικαστικές αγωγές διεκδίκησης…
Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι δεν είναι δικαίωμα κάθε εργαζόμενου, που θέλει να προχωρήσει ατομικά και με αίτηση, που έτσι κι αλλιώς από μόνη της δεν στοιχίζει και τίποτα και με αγωγή στη συνέχεια, να το κάνει.
Σας επισυνάπτουμε, για ενημέρωση και το ενημερωτικό σημείωμα της νομικής συμβούλου που κατατέθηκε στην Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. όπου αναλύονται τα αναφερόμενα στους χρόνους παραγραφής της αξίωσης.
Ενημερωτικό σημείωμα για την αίτηση για μη παραγραφή μισθολογικής ωρίμανσης