Συνεντεύξεις

Michalis koupkas synenteyxh TV100 15.02.2018 1

 Μιχάλης  Κούπκας:      "Είμαστε κάθετα    αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."

synenteyxh mixalh koupka sth dhmokratia 1

 Μιχάλης  Κούπκας: "Η   φορολογική   νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"

rena yfanth ston antena gia tis epitheseis 1

 Ρένα Υφαντή:  "Ζητάμε νομική  κάλυψη και τη  παραδειγματική τιμωρία των δραστών"

athina 984 mixalhs koupkas 1

 Μιχάλης  Κούπκας:  "Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. εδώ και 2,5 χρόνια νομική θωράκιση και αυστηροποίηση ποινικού πλαισίου"

dionyshs georgiopoylos on line skai 2

 Διονύσης  Γεωργιόπουλος:  "Η πολιτεία  οφείλει να μας προστατέψει για να κάνουμε απρόσκοπτα τη δουλειά μας, πριν θρηνήσουμε θύματα."

mixalis koupkas sto SKAI gia thn pyrobolismoys kata eforiakwn sto Bolo 1 Μιχάλης  Κούπκας:  "Δεν αρκούν  οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."

mpamphs kaoykis 4

 Μπάμπης  Καούκης: "Σε  κατάσταση  φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"

mixalis koupkas aoploi sth maxh ths forodiafyghs

 Μιχάλης  Κούπκας: "Οι  εφοριακοί  βγαίνουν για θερινό σαφάρι χωρίς καν χρήματα για τις βενζίνες, άοπλοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής"

Rena Yfanth diamartyria gia misthologikh exomoish 1

 Ρένα Υφαντή:  "Η ανοχή μας  έχει τελειώσει.  Απαιτούμε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τη μισθολογική εξομοίωση ΟΛΩΝ των συναδέλφων"

mixalhs koupkas tv100 synenteyxh gia prophlakismoys 1 Μιχάλης  Κούπκας: "Τι  άλλο πρέπει  να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"

Mixalhs Koupkas Tax Forum 2016 2

 Μιχάλης  Κούπκας: "Αν  είχε εφαρμοστεί  το μέτρο του πλαστικού χρήματος δεν θα χρειαζόταν να ψηφιστεί το συμπληρωματικό μνημόνιο και ο δημοσιονομικός κόφτης"

tragkas georgiopoylos 3 Διονύσης  Γεωργιόπουλος  "H φοροδοτική  ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"

 zdfΜιχάλης  Κούπκας: "Η  φοροδιαφυγή  διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"

 Περισσότερα...

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Όνομα:
Email:

Εφοριακά...

29/03/2018

elegxoi gia eikonikes metafores

Η δημόσια διαπίστωση της υφυπουργού Οικονομικών κας Κατερίνας Παπανάτσιου ότι το 80% των ελληνικών επιχειρήσεων που μετανάστευσαν τα τελευταία χρόνια σε ξένες χώρες το έπραξαν εικονικά και καθαρά για φορολογικούς λόγους δεν έπεσε σαν κεραυνός αν αιθρία. Σύμφωνα με έμπειρους φοροτεχνικούς ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, η συγκεκριμένη πρακτική είναι κοινό μυστικό και μάλιστα έχει λάβει τη μορφή χιονοστιβάδας. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων που έχουν ιδρυθεί στη Βουλγαρία ανέρχεται σε περίπου 15.000 ενώ κάθε χρόνο ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι αυξάνεται κατά περίπου 2.500.

Οι έλεγχοι, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη αρχίσει και το οπλοστάσιο που έχουν στη διάθεσή τους οι ελεγκτές είναι πολύ πλούσιο και επιτρέπει σχετικά εύκολα να χαρακτηριστεί μια μεταφορά έδρας στο εξωτερικό ως εικονική. Συγκεκριμένα, βάσει των προβλέψεων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος μια επιχείρηση, όπου και αν βρίσκεται τυπικά η φορολογική της έδρα, εφόσον ο πραγματικός τόπος άσκησης της διοίκησής της βρίσκεται στην Ελλάδα θεωρείται φορολογικός κάτοικος Ελλάδας και φορολογείται με τους ελληνικούς φορολογικούς συντελεστές. Ενδεικτικά στοιχεία απόδειξης ότι η άσκηση της διοίκησής τους βρίσκεται στην Ελλάδα είναι σύμφωνα με τη νομοθεσία:

29/03/2018

to neo entypo N

ΠΟΛ.1057/2018
Τύπος και περιεχόμενο των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2017 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν. 4172/2013 και καθορισμός δικαιολογητικών που υποβάλλονται μ' αυτές - Υποβολή με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν. 4172/2013


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'
ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ


1. Ορίζουμε ότι ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2017 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν. 4172/2013 έχει όπως το σχετικό υπόδειγμα «ΔΗΛΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ», το οποίο επισυνάπτεται ως παράρτημα της παρούσας.


Δημοσιεύθηκε σήμερα, 29.3.2018 η ΠΟΛ.1057/2018 αναφορικά με τον τύπο και περιεχόμενο των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2017 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν. 4172/2013 και καθορισμός δικαιολογητικών που υποβάλλονται μ' αυτές - Υποβολή με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν. 4172/2013.

Εν αναμονή των οδηγιών συμπλήρωσης του εντύπου Ν έτους 2017, παραθέτουμε τις αλλαγές που εντοπίσαμε προκειμένου να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι:

27/03/2018

elegxos forologikvn ypothesevn 2018

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση  ΔΕΛ Α 1045566 ΕΞ 2018 της ΑΑΔε με την οποία τροποποιείται η ΔΕΛ Β 1192636 ΕΞ 2017  απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων περί καθορισμού του αριθμού φορολογικών ελέγχων που θα διενεργηθούν κατά το έτος 2018, όπως ισχύει.

Με τις προσθήκες της νέας εγκυκλίου προβλέπονται αναλυτικά τα εξής:

«3. Οι υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα επιλέγονται βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνων χρησιμοποιώντας δεδομένα από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές πληροφόρησης που είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά στην Α.Α.Δ.Ε. Οι προτεραιοποιημένες προς έλεγχο υποθέσεις κατατάσσονται ανά ελεγκτική υπηρεσία, σε φθίνουσα σειρά ταξινόμησης με βάση την τελική μοριοδότησή τους, βάσει αυτοματοποιημένου μοντέλου αντικειμενικής αξιολόγησης υποθέσεων ως Παράρτημα Ι της παρούσας, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνων, τα οποία δεν δημοσιοποιούνται. Έλεγχοι που διενεργήθηκαν μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας, μειώνουν τον αριθμό των υπολοίπων υποθέσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι την 31.12.2018. Από το σύνολο των εκκρεμών υποθέσεων εκάστης ελεγκτικής υπηρεσίας ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, οι υποθέσεις που συγκεντρώνουν την υψηλότερη μοριοδότηση, ακολουθώντας φθίνουσα σειρά ταξινόμησης μέχρι την επίτευξη της συνολικής ετήσιας στοχοθεσίας εκάστης ελεγκτικής υπηρεσίας βάσει του Επιχειρησιακού Σχεδίου έτους 2018, ως προς τον αριθμό των υποθέσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι 31.12.2018.

26/03/2018

odhgos dhlvsevn 2

Ο οδηγός διευκρινίζει:

- ποιοι είναι υπόχρεοι υποβολής φορολογικών δηλώσεων,

- ποιοι κινδυνεύουν από τα τεκμήρια,

- πότε αλλάζουν τα στοιχεία των προσυμπληρωμένων κωδικών,

- πώς αντιμετωπίζονται τα ανείσπρακτα ενοίκια,

- πού και πώς δηλώνονται ποσά και εισοδήματα που δεν φορολογούνται,

- αλλά και πώς συμπληρώνονται οι νέοι κωδικοί που προστέθηκαν για τους φορολογούμενους που «φιλοξενούν» στις κύριες κατοικίες τους άτομα τα οποία δεν είναι «εξαρτώμενα μέλη» των οικογενειών τους. Μια σημαντική αλλαγή που ισχύει από φέτος είναι πως η αναγνώριση του αφορολόγητου ορίου προϋποθέτει αγορές με «πλαστικό χρήμα» από 10% έως και 18,75% επί του συνολικού ετήσιου εισοδήματος.

Η ηλεκτρονική εφαρμογή του συστήματος TAXISnet για τη συμπλήρωση και υποβολή των φετινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του Απριλίου και να υποδεχτεί περίπου 6,2 εκατ. δηλώσεις (έντυπα Ε1) από ισάριθμα νοικοκυριά και απλούς

Οι αλλαγές που θα ισχύσουν φέτος στους κανόνες υπολογισμού του φόρου εισοδήματος των φυσικών προσώπων είναι τρεις:

α) Η κατοχύρωση του δικαιώματος της έκπτωσης φόρου των 1.900-2.100 ευρώ από τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους κατ’ επάγγελμα αγρότες υπό την προϋπόθεση ότι κατά τη διάρκεια του 2017 εξόφλησαν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ή με μετρητά (όσοι έχουν ηλικία άνω των 70 ετών, όσοι έχουν αναπηρία 80% και άνω κι όσοι υπάγονται σε ορισμένες ακόμη ειδικές κατηγορίες) δαπάνες για αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών συνολικού ύψους από 10% έως και 18,75% επί του συνολικού ετήσιου -δηλωθέντος ή τεκμαρτού εισοδήματός τους. Σε περίπτωση μη κάλυψης του απαιτούμενου ποσοστού, το ακάλυπτο ποσό θα φορολογείται με 22%.

β) Η κατάργηση της διάταξης που προέβλεπε έκπτωση από τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος του 10% της ετήσιας δαπάνης του φορολογούμενου για ιατρική, νοσοκομειακή και φαρμακευτική περίθαλψη, εφόσον η δαπάνη αυτή υπερέβαινε το 5% του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος του.

γ) Η κατάργηση της απαλλαγής του 25% του συνολικού ακαθάριστου ετήσιου εισοδήματος των βουλευτών και των δικαστικών λειτουργών από τον φόρο εισοδήματος.

Οι φορολογούμενοι πριν και κατά τη συμπλήρωση του νέου εντύπου Ε1 θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τα 45 ακόλουθα σημεία:

26/03/2018

apagoreysh kapnismatos

Στους ίδιους περιορισμούς και απαγορεύσεις που υπάγεται το συμβατό τσιγάρο, υπάγεται και το ηλεκτρονικό.

Στους ίδιους περιορισμούς και απαγορεύσεις που υπάγεται το συμβατό τσιγάρο, υπάγεται και το ηλεκτρονικό τσιγάρο, αποφάνθηκε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Κατά συνέπεια σε όσους χώρους απαγορεύεται η χρήση του συμβατού τσιγάρου, στους ίδιους χώρους απαγορεύεται η χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου και σε όσους διαφημιστικούς περιορισμούς υπόκειται το συμβατό τσιγάρο στους ίδιους υπόκειται και το ηλεκτρονικό.

Ο νόμος 4419/2016 έχει επιβάλλει περιορισμούς και απαγορεύσεις στη διαφήμιση, στην πώληση και τη χρήση του συμβατού τσιγάρου και τον προϊόντων καπνού (απαγόρευση καπνίσματος σε δημόσιους χώρους, μεταφορικά μέσα, κ.λπ., δημιουργία χώρων καπνίσματος σε καζίνο, κέντρα διασκεδάσεως, κ.ά.), όπως επίσης προβλέπεται και η επιβολή κυρώσεων σε βάρος των παραβατών. Ακόμη, με μια σειρά υπουργικών αποφάσεων καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των χώρων καπνίσματος, το ύψος των προστίμων για τους παραβάτες, κ.λπ.

23/03/2018

allages κοκ

Ζητήματα αντισυνταγματικότητας εγείρει ο νέος νόμος, ο οποίος επιβάλλει πρόστιμα για παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας βάσει εισοδήματος.

 

Σύμφωνα με την Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής τίθεται θέμα παραβίασης της αρχής αναλογικότητας:

 

"Σε κάθε περίπτωση, η θέσπιση διοικητικών ποινών βάσει εισοδηματικών κριτηρίων δεν έχει εσωτερική συνάφεια με την εκάστοτε τελεσθείσα παράβαση και συνεπώς τίθεται ζήτημα τηρησης της αρχής της αναλογικότητας", αναφέρει η σχετική έκθεση και διευκρινίζει:

 

"αποτελεί βεβαίως έτερο ζήτημα η λήψη υπόψη εισοδηματικών κριτηρίων για την επιμέτρηση διοικητικής ποινής εντός των πλαισίων ποινών, τα οποία τίθενται από τον νόμο".

 

Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρουν ότι και βάσει του καταστατικού χάρτη της χώρας οι όροι 'εισοδηματικά' και 'περιουσιακά' κριτήρια χρήζουν διερεύνησης, όπως επίσης και το είδος των δεδομένων που συλλέγονται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή και άλλες αρχές και δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, όπως και ο τρόπος αξιολόγησης τους από τα αρμόδια όργανα.

 

Υπενθυμίζεται πάντως, ότι οι παρατηρήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής δεν είναι δεσμευτικές για την εκάστοτε κυβέρνηση.

 

Δείτε την Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής επί του νομοσχεδίου του Υπ. Μεταφορών εδώ

 

Πηγή: www.thetoc.gr

top